Vindi mängud müüriga Berliinis

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tööd seeriast «Pargid» (2011–2012).
Tööd seeriast «Pargid» (2011–2012). Foto: Harry Liivrand

Graafikagaleriis Maniēre Noire on avatud Mare Vindi esimene personaalnäitus Berliinis. Näitusel «My view rises and falls when I look through the gap in the wall» on väljas neliteist tööd seeriatest «Pargid», «Müürid» ning «Maa ja taeva vahel».

Vindi pildikeeles võib eristada teatavaid kujundeid, kompositsioonivõtteid ja teemasid, mille juurde ta üha uuesti tagasi pöördub. Üheks selliseks teemaks on pargid. Vindi jaoks on park sümboolne ruum, mis tähistab stiihilise looduse intellektuaalset korrastamist. Park toimib tehiskeskkonna ja looduse vahendajana, sisaldades endas mõlema tunnuseid. Neid kahte maailma eraldavad ja ühendavad visuaalsed elemendid (näiteks müürid) viitavad ratsionaalse piiridele ja tähistavad inimese seotust teispoolsega.

Berliini kontekstis omandavad Vindi «mängud» müüriga poliitilise tähenduse. Saksamaale (või Berliinile) tüüpiliselt pole müüri, mis aastakümnete jooksul linna füüsiliselt, vaimselt ja psühholoogiliselt poolitas, täielikult lammutatud, mida selle valdavalt negatiivne tähendus eeldaks. Tähistaja eemaldamine tähendaks ju mälu kustutamist ja unustust ning enam ei saaks tekkida küsimust «Miks?», mis kerkib müüri nähes paratamatult. Vindi näitus Berliinis võimendab seda küsimust ja avab tema loomingut uuest aspektist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles