Köler Prize naelutab vaatama

Kadri Veermäe
, välisuudiste toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karel Koplimets «Hirmu äärealad».
Karel Koplimets «Hirmu äärealad». Foto: Peeter Langovits / Postimees

Sel aastal Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis alles kolmandat korda toimuv üritus on nüüdseks tõelise hoo sisse saanud.

Kui Lääne-Euroopa hiiglaslikes kunstimuuseumides võib küllastumise vältimiseks näiteks saalitäied valitsejate portreedega südamerahuga vahele jätta, siis Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis (EKKM) seekord kuskilt ruumist lihtsalt läbi kõndida ei saa. Kuigi muu hulgas on välja pandud ka tavalised peletajad – üle poole tunni pikkune film ja üle tunni pikkune eluloosalvestis –, tõmbavad seekordsel Köler Prize’il kõik kunstnikud endale hüpnotiseeriva tähelepanu ja hoiavad vaatajat teoste küljes kinni. Hakkad filmi vaatama, vaatad lõpuni.  

Sel korral osalevad nominentide näitusel Karel Koplimets, Paul Kuimet, Kristina Norman, Jaanus Samma ja Triin Tamm ning kuigi näituse korraldajate sõnul pole tegemist mingi eraldi noorteauhinnaga, on vanima osaleja sünniaastaks 1979. Kahjuks pole selline valik igatahes tulnud, näitus on koherentne, värske ja huvitav ning võrreldes eelmise aasta väljapanekuga tunduvalt jõulisem. Peale selle võimaldab see tänapäeva kunstile suhteliselt valutult läheneda ka neil, kes sõna «kontseptuaalne» sõimusõnaks peavad ja Hobusepea galerii asukohta ei tea. See, muide, ei tähenda, nagu poleks näitus kontseptuaalne.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles