Telliskivi tänava kapitaalremont jätab elanikud parkimiskohtadest ilma

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telliskivi tänava rekonstrueerimine.
Telliskivi tänava rekonstrueerimine. Illustratsioon: Pm

Telliskivi tänava elanikele teeb muret kavandatav lahendus, kus liikluse rahustamise vahendina on kasutatud nn looklevat teed. «Paraku on looklemine nii vähene, et sisuliselt see liiklust ei rahustaks, samas aga hävitaks kõik parkimiskohad,» tõdevad asumi elanikud linnavalitsusele saadetud kirjas.

«Praegune projekt on selline, et auto peab sõitma ühest teeservast teise ja sellega hävitatakse umbes 60 parkimiskohta,» kirjeldas Telliskivi tänaval elav arhitekt Ülo Peil, kes on üks kirja koostajatest. Ta lisas, et praegu on kummaline olukord, kus linnavalitsus on justkui elanike soove arvestanud, aga tegelikult pole keegi rahul.

Peili sõnul tegidki kohalikud elanikud vea sellega, et esitasid liiga palju ideid. Lahendusi pakuti välja nii Telliskivi Seltsi kaudu kui ka ükshaaval.

Nii ongi ametnikel õigus öelda, et kõik olid kaasatud ja nende soove on võimalusel arvestatud. Tulemuseks on aga parkimiskohtade kadumine ning otse majade uste ees kulgev kergliiklustee, mis on inimeste arvates liiga kitsas ja ka ohtlik kasvõi majadest teele joosta võivate laste tõttu.

Linnaisad aga midagi muuta ei taha. «Kui siiani on seda projekti läbi vaadatud koos Telliskivi Seltsiga, kus on palju jalgrattureid, siis praegu on välja tulnud teise poole esindajad, kes tahavad oma autosid parkida ja tahavad seda teha just enda akende all,» tõdes kommunaalameti juhataja Ain Valdmann.

«Me peame valima, mida me eelistame. Kas seda, et jalgratturid ja jalakäijad saavad liikuda rahulikult omaette, või eelistame autode parkimist. On ju ilmselge, et jalakäijate ja jalgratturite turvalisus kaalub üles need parkimiskohad, mis sinna oleks tulnud,» lisas transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.

Jalgrattarada ei saa tema sõnul sõidutee äärde joonida seetõttu, et kõigil uue katte saanud tänavatel kipuvad autojuhid kihutama, seades sellega jalgratturid ohtu. Ja vaevalt et Telliskivi tänavgi erand oleks. Nii suunatigi jalgratturid senisele kõnniteele.

Parkimiskohtade kadumise kohta aga ütles Rüütelmaa, et Telliskivi tänav on linna magistraaltänav, kus ei peagi parkimist olema, sest tänaval on teine funktsioon. Samuti peab ta heaks lahenduseks looklevat tänavat.

«Lasnamäel ja Pirital oleme seda rakendanud ja see toimib. Me oleme seda koos elanikega korduvalt läbi vaadanud ja neile selgitanud, miks üks või teine asi peab just nii olema. Võimaluste piires on inimestele vastu tuldud, aga rohkem pole kahjuks tõesti võimalik midagi muuta. See ei ole ühe ametniku otsus. See on arhitektide, kommunaalameti ja transpordiameti spetsialistide ühise suure töö vili ning nendes oludes ja nende vahendite juures rohkemat ei ole võimalik saavutada,» ei jätnud ametnik elanikele lootust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles