Maakoolide direktorid toetavad üldhariduse rahastamise muutmist

Madis Filippov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Klassiruum.
Klassiruum. Foto: SCANPIX

Maakoolide direktorid arutasid Tartus koos haridus- ja teadusministeeriumi esindajatega omavalitsustele haridustoetuse jagamise põhimõtteid. Arutelu kokkukutsumise ajend oli 93 Eesti väikekooli pöördumine ettepanekuga muuta rahastamise kehtivaid aluspõhimõtteid.

Ministeerium on teinud ettepaneku jagada haridustoetust uute põhimõtete alusel, mis lähtuvad olulisel määral ka maakoolide direktorite ettepanekutest. Põhiharidus peab olema kättesaadav ka hõreasustusega kohalikes omavalitsustes, kus demograafilised muudatused on seadnud ohtu tugeva kodulähedase põhihariduse säilimise.

Koolijuhid avaldasid rahulolematust praeguse toetuse jaotamise korraga ning tegid ettepaneku muuta jaotuse aluseid lihtsamaks ja selgemaks. Lisaks rõhutati, et haridus- ja sealhulgas õpetajate palgatoetuse andmisel tuleb õpilaste arvu kõrval arvestada ka kohaliku omavalitsuse kui koolipidaja olemust.

Seitsmekümne lapsega Mõniste Kooli direktor Maarika Niidumaa kinnitas kohtumisel, et maakoolide direktorid toetavad haridus- ja teadusministeeriumi poolt välja pakutud rahastamise aluspõhimõtteid just seetõttu, et need arvestavad rohkem piirkondlikku eripära.

«Kehtiv toetamiskord on pannud kõige keerulisemasse positsiooni just väiksemad ja kahaneva lastearvuga omavalitsused ning seeläbi kodulähedased maapõhikoolid,» selgitas haridus- ja teadusministeeriumi nõunik Piret Sapp. «Nende säilimise kindlustamiseks tuleb haridustoetuse jaotamisel võtta arvesse peale õpilaste arvu ka regionaalarengu näitajaid nagu rahvastiku tihedus, kui kaugel ollakse keskusest ja muid olulisi näitajaid.»

Uue mudeli järgi arvutataks haridustoetust omavalitsusele tervikuna ja mitte koolide lõikes, mis suurendab nii omavalitsuste vabadust ja ka vastutust kohaliku koolivõrgu kujundamisel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles