Juhtkiri: vald, linn ja riik, tehke ometi ära!

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mõne aasta eest tegid Ühendriikide ühe lõunaosariigi väikelinna kommunikatsioonitudengid kohalikus lehes praktikal olles omapäi eksperimendi, mis neile hiljem pahanduse kaela tõi: et teada saada, kuidas töötab meediatarbijate assotsiatiivne mälu, torkasid nad väikelehe uudislugudesse lauseid, kus olid kombineeritud mõne ettevõtte nimi ja mõni positiivne või negatiivne sündmus. Ühegi ettevõtte kohta ei öeldud otse midagi halba või head – neid üksnes mainiti koos.

Mõni aeg hiljem korraldasid tudengid küsitluse: selgus, et hinnang ettevõttele, keda pidevalt positiivse sündmusega koos mainitud sai, oli veidi parem kui negatiivse sündmusega koos mainituile, hoolimata sellest, et otsest seost sündmuse ja ettevõtte vahel ei olnud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles