IT Kolledži tudeng: Lorents ise lubas tööde ajal kõiki materjale kasutada

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peeter Lorents
Peeter Lorents Foto: Küllike Rooväli

IT Kolledži tudeng põhjendas intervjuus Postimehele, mis ajas üliõpilased nii kaugele, et oma õppejõu Peeter Lorentsi vastu petitsioon kirjutati.

Oskate ehk täpselt kirjeldada seda, mis siis täpselt toimus?
Võin öelda, et on tunda generatsioonide vahet. Õppejõud seletab asja justkui omavanustele. Ta toob näiteid nõukogude aja kohta. Keegi ei mõista teda. Keegi ei julge küsida ka, kuna õppejõud on ikka päris terava ütlemisega. On täbar olukord, kus inimesed tegelikult ei saa aru, mida neile õpetatakse. Aine iseenesest võimatu pole.

Kas võib öelda, et algusest peale oli tunda n-ö hirmuõhkkonda kui sellist?
Alguses ei olnud. See tekkis siis kui kellegile esimest korda halvasti öeldi.

Millal rassile vihjamine alguse sai?
See oli täitsa lõpus. Meil oli üks üliõpilane pärit Lõuna-Koreast. Õppejõud ütles tema kohta, et tema rahval peaks tema üle häbi olema.

Kaks inimest tegid identsed tööd. Üks sai viis punkti, teine sai üheksa.

Millal sai alguse õppejõu poolne negatiivne suhtumine õpilastesse?
Pärast esimest kontrolltööd. See on selline naljakas olukord, et õppejõud ise lubab tööde ajal kasutada absoluutselt kõiki materjale. Kui esimene töö oli ära olnud, siis kulutas ta pool tundi rääkimaks, et kõik on täiesti rumalad, teevad kõike maha ja millegagi hakkama ei saa.

Esimene kontrolltöö oli millal?
Ma arvan, et märtsis.

Vastab see tõele, et õppejõud on tudengeid nimetanud sõnadega: idioodid, lambad, rotid ja kolhoositalunikud?
Põhimõtteliselt küll jah. Kõiki sõnu pole kellegile näkku otse öeldud, aga kursuse kohta küll jah. Ta on seda üldistavalt klassi ees öelnud.

Kuidas avaldus õppejõu ebapädevus?
Hea õppejõud oskab seletada tudengile niimoodi, et ta toob näiteid igapäeva elust ning teeb asju lihtsamaks. Selles loengus seda tunnet pole. Pigem teeb ta asja segasemaks kui teooriaõpikus kirjas on.

Petitsioonis on kirjas, et osad õpilased on saanud kontrolltööde eest kõrgemaid punkte kui see võimalik oli. Mida see tähendab?
Seda väidetakse sel alusel, et kaks inimest tegid identsed tööd. Üks sai viis punkti, teine sai üheksa.

Kuidas töödega tutvumise protsess välja nägi?
Meile öeldi, et see on täiesti mõttetu tegevus. See ei anna teile midagi, et ühtesid konkreetseid vastuseid nägite. Ma arvan, et töid nägi reaalselt kolm tudengit, rohkem mitte.

Te peate nüüd silmas eksamitöid?
Ma ei tea, kas keegi eksamitööd üldse on näinud...

Ehk siis kontrolltöid on näinud ainult kolm inimest?
Jah, käputäis inimesi kui üldse.

Aga protsessist. Ütleme, et kontrolltöö oli esmaspäeval. Mina olen üliõpilane ja teie olete Lorents. Kuidas nägi tööga tutvumise protsess välja?
Ma olen kuulnud, et mõni on tööd näha saanud. Jutud on sellised, et ta ei näitagi neid. Küsisin temalt isegi ükskord. Ta vastas, et tema arvates pole see üldse oluline, tal on teised meetodid.

Saan ma õigesti aru, et õppejõud lahkus eksamilt pärast viit esimest minutit?
Ühel grupil oli küll niimoodi. Eksamitöö oli kahes variandis ning ta läks teisele grupile mingisuguseid järeltöövõimalusi pakkuma.

Õppejõu hilinemine loengutele ja praktikumidele oli tavapärane?
Jah, kolmandikule loengutele hilines ta küll.

Ja selle arvelt läks siis loeng üle aja?
Jah, läks üle aja. Meil oli kaks korda nõnda, et ettenähtud praktikumiaega ajaliselt ära ei tulnud. Õppejõul endal oli vaja kuhugile ära minna ja ta oli hiljaks jäämas. Ja siis võetigi kiiruga asjad läbi.

Kuidas käis info hankimine järeltööde kohta?
Järeltööde kohta oli info saamine väga probleemne. Üks õpilane meie kursuselt suhtles õppejõuga ja tema meilidele õppejõud vastas. See tudeng siis kirjutas meile edasi, millal konsultatsioonid toimuvad. Tema oli ka vahel asjast valesti aru saanud ja siis olid kõik jälle hästi kurjad… Ühesõnaga, otsest suhtlemist õppejõuga järeltööde osas ei toimunud.

E-maili teel polnud õppejõuga võimalik suhelda?
Üks tudeng suhtles temaga e-maili teel. Aga ma ise küll pole kuulnud, et keegi teine temaga meilitsi oleks suhelnud.

Tudengi nimi on toimetusele teada. Ta ei soovi avaldada oma nime, kuna see võib kahjustada tema suhteid IT Kolledži ja kaastudengitega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles