Hardo Aasmäe: elektriraudtee edu või nurjumine

, majandusgeograaf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hardo Aasmäe
Hardo Aasmäe Foto: Peeter Langovits / Postimees / Scanpix

Selleks et elektri­raudtee saaks oll­a edukas, ei piis­a ainult uutest rongidest ning liin­e tuleb mitmes suunas piken­dad­a, kirjutab majandus­geograaf Hardo Aasmäe.

Viimaks ometi on Eesti raudteedele ilmunud tänapäevased reisirongid. Esimene läks teele 1. juulil ja kohe oli platsis tujurikkuja. Elektriraudtee avareis Tallinnast Keilasse jõudis kohale kuus minutit kavandatust hiljem. Pealegi pidi avareis kestma plaani järgi niikuinii tervelt 50 minutit. Põhjuseks raudtee uuendustööd Tallinna ja Järve jaama vahel. Kuigi aastaid tagasi oli teada, millal uued rongid tulevad, ei saa Eesti Raudtee selle arvestusega remonditöid kavandatud.

Kahtlemata oleks kena olnud, kui uute rongide tulekuks oleks raudtee juba uuendatud. Asi on seda arusaamatum, et Elektriraudtee ja Eesti Raudtee on ühele omanikule ehk riigile kuuluvad ettevõtted. Jäi mulje, nagu oleks tegemist justkui ühe talu kahe sulase omavahelise kiusuga. Üks sätib juba pikka aega valmis pidulikku rong(i)käiku, teine asub sel ajal teed parandama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles