Rahvusvahelise purjeregati jahid peatuvad Tallinnas

Küllike Rooväli
, fototoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Rahvusvahelise purjeregati The Tall Ships Races osavõtjatest peatub nii mõnigi Tallinnas Pirita sadamas.

Esimesed jahid finišeeerisid regati esimesel distantsil Aarhus-Helsinki eile. Sõit käib avamerel Naissarest idas edasi veel mitu päeva, sest regatist võtavad osa erineva suuruse ja jõudlusega laevad, millest osa on ka üsna vanad.

Mõlemad Eesti kaptenitega jahid - St Iv ja Osprey on finišeerunud, nende täpsed kohad selguvad lõppraportist. Tallinna puhkama tulnud Osprey kapten Helen Ormus ütles Postimehele, et nemad tulid oma klassis D üle finišijoone viiendana, St Iv aga klassis C kolmandana. Mõlemad on regati ühed väiksemad alused.

Kapten Ormus ütles, et sõidab Ospreyga inglise lipu all, kuna eestlaste St Ivi peale oli nii palju soovijaid, et kõik ei mahtunud ära. Varem ka St Ivi kaptenina sõitnud Ormus jättis seekord St Ivi tema alalisele kaptenile Margus Zahharovile ja «laenas» Saksamaalt Kieli sadamast seal asuvale Briti mereväeüksusele kuuluva treeningjahi Osprey.

«Heale tuttavale ikka antakse,» muigas lapsest saati purjetanud Ormus, «tegelikult me lihtsalt rentisime selle jahi neilt võistlemiseks, kuna ma olen sellega varem sõitnud ja teadsin selle omadusi.» Kapteni sõnul on tegu väga merekindla alusega ja seda said nad ka testida lõppeva nädala algul Gotlandi lähistel, kui paarikümne sõlmeline tuul hetkeks vaikis ning siis aga rajuks pööras. «Tuli peale 60-sõlmeline tuul, tõeline maru,» kirjeldas Ormus.

Sajakonnast regatil osalenud jahist ja laevast 20 katkestas, pooled aga suundusid võistluse reeglistikuga lubatud ühepäevasesse tormivarju sadamasse või tuule eest kaitstud kaldaalusesse. Samas tormis hukkus ka üks regatist osa võtnud alus, Norra Stavangeri meremuuseumi üle saja aasta vana purjelaev Wyvern, mille meeskond päästeti kopteriga. Laeva püüti tormis siiski päästa ja pardale viidi suurema purjeka Wylde Swan meeskonnaliikmetest päästemeeskond, kes võitles pumpade abiga sissetulvava veega kuni lõpuni.

Viimased sekundid saidki otsustavaks, sest lahkumisel jäi kadunuks 22-aastane laevamehaanik, kes läks ilmselt põhja koos alusega. Laeva ja meremehe hukkumise tõttu võistlust ei katkestatud, küll aga sõidavad kõik alused poolde vardasse heisatud lippudega.

Ormuse sõnul kestis maru kaua ja oli ka tema noorele meeskonnale korralikuks katsumuseks. «Lained kerkisid terveks päevaks kahelt meetrilt neljale ja kui tuul 50-60-sõlmelise kiiruse pealt 30 peale langes, oli tunne, et T-särgi ilm on saabunud».

Praegu puhkavad Tallinnas eri sadamates kokku mitu regatil osalevat jahti, meeskonnad külastavad linna vaatamusväärsusi ja poode, et seejärel suunduda edasi Helsingisse, kust osa aluseid, mille hulgas on palju suuri purjelaevu, siirdub järgmisel nädalal Saaremaa merenädala üritustele. 
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles