Liiklushuligaane jäetakse massiliselt jalameheks

Tallinna kesklinnas Harju maavalitsuse hoovil seisvad kolm liiklushuligaanidelt konfiskeeritud autot ootavad uusi omanikke.

FOTO: Andres Haabu

Harju maavalitsus korraldab järgmisel nädalal järjekordse konfiskeeritud sõiduautode oksjoni. Sedakorda lähevad enampakkumisele kolm sõiduautot: Opel, BMW ja Kia. Silmapaistvamad neist on viieliitrise mootoriga BMW 750 alghinnaga 1000 eurot ja 150 euroga pakutav hipilik Kia Joice.

Roolijoodiku auto võtab ära politsei, konfiskeerib kohus ja maha müüb maavalitsus. Ostjaks on üldjuhul kasutatud autode või varuosade müügiga tegelev ärimees. Selline on enamasti protsessi käik.

«Nädal aega varem oli pakkumine palju suurem, siis läks meil ühe BMW X5 pärast isegi ülepakkumiseks,» ütleb maavalitsuse hoovil huvilistele konfiskeeritud autosid tutvustav Aleksandr Aug.

Nii see oli, 16 900-eurose alghinnaga müüki läinud X5 eest maksti lõpuks 18 667 eurot. Ent korralikku raha on makstud teistegi sõidukite eest. BMW 745d 12 000 eurot, Mercedes-Benz 8100 eurot ja Harley-Davidsoni mootorratas 8100 eurot – need on vaid mõned näited.

Kokku on Harju maavalitsus müünud tänavu oksjonitel maha 27 erikonfiskeeritud autot ja kandnud riigikassasse kokku 128 826 eurot sedaviisi saadud tulu. Riigieelarve mastaapides on see küll kübe, kuid tuluartiklina siiski märkimisväärne lisa.

Tänavu kuue kuuga on Eestis kohtuotsusega konfiskeeritud eraomanike käest rekordarv sõidukeid – 57. See on ligi neli korda rohkem kui aasta tagasi sama ajaga. Ning see arv kasvab jõudsalt. Uurimisorganid soovivad hakata konfiskeerima ka liisinguautosid.

Ainuüksi praegu seisab Tallinnas Rahumäel politsei hoovil viis konfiskeerimisotsust ootavat autot.


Kommentaar

Elari Kasemets

Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juht

Üha sagedamini taotleb prokuratuur koos politseiga liiklusrikkujatele lisamõjutusvahendina sõiduki konfiskeerimist. Tänavu esimese poolaasta jooksul on liiklusrikkujatelt ära võetud rohkem sõidukeid kui terve eelmise aasta jooksul kokku.

Sõiduki konfiskeerimine ei ole karistus, vaid lisavõimalus inimese käitumist suunata. Inimesele, kes igapäevaelus pidevalt isiklikku autot kasutab, on see kindlasti tuntav meede ning joobes juhtimisega kaasnev tagajärg paneb varasemat elukorraldust kõvasti muutma.

Lisaks liiklusrikkuja isikliku sõiduki konfiskeerimisele on kohtul võimalik konfiskeerida ka liisitud sõiduki kasutamise õigus. Sellisel juhul jääb auto küll valdajale, ent seda kasutada ei tohi.


Konfiskeeritud sõidukid

•    2012. aasta I poolaasta – 14 sõidukit

•    2013. aasta I poolaasta – 57 sõidukit (neist 26 Põhja, 12 Lõuna, 12 Lääne ja seitse Viru ringkonnaprokuratuuri haldusalas)

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles