Purjelaeva madalikule sõitmise võis põhjustada navigatsiooniviga

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Blue Siriuse viimane asukoht
Blue Siriuse viimane asukoht Foto: Internet

Uurimine selgitab välja, mis võis põhjustada eile hilisõhtul Eesti vanima purjelaeva Blue Siriuse madalikule sõitmise Aegna läheda, esialgsete arvamuste põhjal võis ootamatult keeruliseks muutunud ilmastikuoludes tekkida laeval navigatsiooniviga.

PPA mere- ja lennupääste koordinatsioonikeskuse peakoordinaator Ivar Treffner rääkis Postimehele, et ilm õnnetuse toimumise ajal oli iseenesest üsna tuuline. «Tuul puhus kuni 15 meetrit sekundis ja lained olid kuni kahe meetri kõrgused. Nii et ei olnud kõige soodsam ilm päästetöödeks, aga samas ka ei midagi ületamatut,» lausus ta.

«Ilma tõsidust näitab ka see, et päästeööde käigus purunes Viimsi vabatahtlike päästepaadi üks pontoon.»

«Pardal oli kokku 11 inimest, esimesena võtsime neli last piirivalvekaatri peale. Kuna Viimsi vabatahtlike paat on parema manööverdamisvõimega nendes oludes, siis nendele anti korraldus võtta peale täiskasvanud,» rääkis Treffner.

Kell 23.13 teate saanud PPA merepääste kaater sõitis Piritalt välja 4 minutit hiljem ja jõudis kohale umbes 20 minutit pärast seda, Viimsi vabatahtlikud mõni minut hiljem.

«Tolleks hetkeks oli laev juba tugevalt paremasse tüürpoordi kreenis, see süves, laev istus juba põhjal ja oli veeega täitunud. Kuna tegu on 22-meetrise alusega, siis sellise ilmaga ei olnud seal aluse päästmiseks midagi teha,» tõdes Treffner.

Vastavalt rahvusvahelistele merekonventsioonidele on vara pääste laeva omaniku ülesanne ning sellega juba tegeletakse. «Minu hinnangul on põhjust optimismiks, sest laev istub põhja peal, ei loksu, laine teda ei lõhu, ta on korralikult keset madalikku,» ütles Treffner.

Laeva madalikule sõitmise põhjust ei tahtnud ta oletada, kuid tema sõnul arvatakse, et viga tekkis mingil põhjusel navigatsioonis.

Merekaart näitab õnnetuse toimumise paigas sügavuseks 1,3 meetrit, laeva süvis on 2,3 meetrit.

Laeva omanikfirma OÜ Blue Sirius esindaja Peeter Kruusvall ütles Postimehele, et meeskonnaliikmed on andnud oma kirjalikud seletused ja praegu uuritakse, mis täpsemalt juhtus. «Teada on, et oli pime aeg, halb nähtavus, tuul paisus suhteliselt järsku, nii et ilmastikuolud olid keerulised. Aga milles täpsemalt viga tekkis, veel ei tea,» sõnas Kruusvall.

Laeva omanikud loodavad, et alus õnnestub tagasi sadamasse tuua. «Hetkel on sinna teel väike tuukrite meeskond, kes üritavad tuvastada, kui suur vigastus on. Seejärel lepitakse kokku edasised sammud. Praegune plaan on vaadata, kas õnnestub vigastus kohapeal ära parandada, vesi välja pumbata ja siis laev sadamasse pukseerida.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles