Liiklusekspert: muudatusi kiputakse tegema katse-eksituse meetodil

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklusmärgid.
Liiklusmärgid. Foto: Mihkel Maripuu

Kuna liiklusseaduses kiputakse ümberkorraldusi tegema katse-eksituse meetodil, siis oleks ohutum muutus lubatud kiiruse alandamine, mitte tõstmine, leiab liiklusekspert ja autokooli Autosõit juhatuse liige Indrek Madar.

"Kui me suudaksime piirkiirust reguleerida ühest puldist elektrooniliste liiklusmärkide abil ja muuta seda operatiivselt, vastavalt ilmastikutingimustele, liiklustihedusele ja kõigele muule, siis kindlasti teatud lõikudel, teatud hetkedel võiks piirkiirust tõsta,» ütles Madar ERRi uudisteportaalile.

«Kohati tundub, et me teeme muudatusi katse-eksituse meetodil,» ütles Madar, kelle hinnangul ei lähtuta liikluse korraldamisel piisavalt analüüsidest, seda ka näiteks sõiduõppe ja juhilubade saamise korra reguleerimises. «Tuginetakse naaberriikide näidetele või millelegi muule, aga reaalne analüüs puudub,» nentis Madar.

«Kui me tõstaksime piirkiiruse üles, siis seda, kas see oli õige otsus ja milline on selle mõju liiklusohutusele, näeme viie aasta pärast,» ütles ta. Seepärast oleks seadusetegijate katse-eksituse meetodi korral ohutum piirkiiruste vähendamine, sest väiksema kiirusega on õnnetuste tagajärjed kergemad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles