Juhtkiri: Tallinna-Tartu maantee vajab veel vaidlemist

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eilses Postimehes ilmunud Mihkel Muti arvamuslugu («Tallinna-Tartu maantee kui sümbol») pani «pommi plahvatama» ning paljud inimesed märkasid alles nüüd, et täispikkuses neljarajaline maantee on ilus unistus, aga konkreetsed tee-ehituse kavad seda unistust täies mahus (vähemalt praegu) ei kata. Minister Juhan Parts on küllap iga rajatava maanteelõigu eest poliitilist võitlust pidanud ning tõrjub muljet, et valitsus on neljarajalise maantee ehitamisest loobunud.

Tegu on erinevate hinnangutega samadele faktidele. Minister näeb õigustatult edu selles, et kümnete kilomeetrite ulatuses on maantee-ehitus käimas ning kuni 2016. aastani on olemas ehituste kavad. Teisalt on tõsi ka see, et suur jagu lõike on konkreetsete plaanidega katmata ning võimalusse, et ka Mäost Tartuni saab maantee olema neljarajaline, suhtuvad asjatundjad skeptiliselt.

Augusti alguses andsime Postimehes peaasjalikult maanteeameti ja majandusministeeriumi andmetele tuginedes ülevaate sellest, mis seisus on Tallinna-Tartu maantee neljarajaliseks ehitamise tööd ja kavad (Mikk Salu «Viimane suur ehitus enne pikka vaikust», PM 03.08). Tähelepanelik lugeja küllap märkas maanteeameti projektijuhi sõnu kokku mitmete kümnete kilomeetrite maantee kohta Järva-, Jõgeva- ja Tartumaal, et nende ehitamisest neljarajaliseks saab rääkida alles pärast aastat 2040.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles