Andrus Järg lubab, et Skype jääb Eestisse püsima

Liisu Arumäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andrus Järg leiab, et Eestis on hea pinnas start-up’ide rajamiseks.
Andrus Järg leiab, et Eestis on hea pinnas start-up’ide rajamiseks. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Skype’i Tallinna üksuse uus juht loodab emafirmale tõestada siinse kontori väärtust, kasvades selge ja tugeva visiooniga arenduskeskuseks.
 

Eile täitus Eesti osalusega edulool Skype’il kümme aastat sellest, kui teostus tasuta kõnede idee. Kümne aasta jooksul on tehtud 1,4 triljoni minuti jagu video- ja tavakõnesid, mis teeb kokku 2,6 miljoni aasta jagu vestlusi.

Sünnipäevaks tegi Skype endale kingituse uue juhi näol – Tallinnas juhib nüüdsest Tiit Paananeni asemel vägesid Andrus Järg.

Järg jätab endast vaoshoitud ja tasakaaluka inimese mulje, kes valib sõnu väga hoolikalt ega tee ülemäära radikaalseid avaldusi. Skype’is on ta töötanud pisut vähem, kui on sünnipäevalapse vanus – seitse aastat –, ning enne Skype’i tulekut on Järg tegutsenud tarkvaraarenduse valdkonnas nii kunagises Hansapangas kui ka If Kindlustuses.

Millal Skype’i kontor Tallinnas kinni pannakse?

Mina ei näe mitte mingisugust põhjust, miks Skype’i kontor peaks lähiajal kinni pandama. Me arendame siin jätkuvalt Skype’i tarkvara ja jätkuvalt on ka Microsoftil huvi meie kui arenduskeskuse vastu. Nii et mul ei ole küll mitte mingisugust alust arvata, et Skype’i kontor peaks varsti kinni pandama.

Te ütlesite «lähiajal», aga kas pikemas perspektiivis tasub Microsoftil pidada Eestis arenduskeskust?

Kindlasti tasub. Pigem töötame selles suunas, et Skype’i kontoril tekiks selge ja tugev visioon.
Pakume jätkuvalt töökohti meie ala tippspetsialistidele nii Eestis kui ka väljastpoolt Eestit ning vaatame, mis oleks veel need valdkonnad, mida saaksime arenduskeskusena Microsoftile pakkuda.

Kuidas soosib teie arvates Eesti praegune ettevõtluskeskkond Skype’i kohalolekut?

Ma arvan, et päris hästi. Meil on mõningad valupunktid, mis puudutavad maksustamist ja väljastpoolt Euroopa Liitu siia tööle tulla soovivaid inimesi, aga üleüldiselt on Eesti väga hea koht Skype’i-taolistele firmadele. Eestis on hea pinnas start-up’ide tegemiseks.

Mis on peale kõrge palga see lisaväärtus, mis on teid seitse aastat Skype’is hoidnud?

Lisaväärtusena tooksin välja kaks asja. Üks on töötamine koos väga andekate IT-valdkonna inimestega ning teiseks väga huvitav töö ja keskkond. See keskkond on pidevalt muutunud, Skype on kasvanud väikesest start-up’ist suure korporatsiooni osaks ning on selle aja jooksul läbi elanud mitu kasvuetappi. Aga me ei ole veel lage saavutanud, meie firma kasvab edasi.

Mida arvate meedias teravalt kritiseeritud Microsofti endise tegevjuhi Steve Ballmeri töötajate hindamise süsteemist, kus kõik töötajad jagatakse tulemuste põhjal kategooriatesse, ning mida on nimetatud isegi Microsofti kõige hävituslikumaks protsessiks?

Igal korporatsioonil peab olema mingi viis inimeste motiveerimiseks ja Microsoft on valinud ühe paljudest süsteemidest. Ilmselt ei oleks sellist valikut tehtud, kui sellel ei nähtaks positiivseid külgi.
Kui diskuteerida selle üle, mis on parem, mis halvem, siis ma olen sellesama hindamissüsteemi teemaga vägagi kursis ja olen seisukohal, et iga motivatsioonisüsteemi saab rakendada ratsionaalselt ja mõistlikult. Pigem on see iga juhi enda vastutus, kuidas ta selle süsteemi oma meeskonna jaoks tööle on pannud.

Kas Eestis on rakendatud seda süsteemi ratsionaalselt ja mõistlikult?

Jah, mina olen seda rakendanud ratsionaalselt ja mõistlikult ning usun, et seda on teinud ka teised juhid.

Eesti Ekspressis ilmus paar nädalat tagasi Priit Hõbemäe arvamuslugu, kus ta ütles, et Skype on juba laip ja et Skype’i arendamine on lohakile jäänud. Kuidas te seda kommenteerite?

Kui vaadata Skype’i hiljutisi arenguid, mis lubavad Xboxi kaudu Skype’i kõnet teha, ning kohe-kohe välja tulevat uut Windowsi operatsioonisüsteemi 8.1, millesse Skype on integreeritud, siis mina ei oleks nõus, et Skype on kuidagipidi kustumas.

Pigem annavad integratsioonid erinevate Microsofti toodetega meile lisaväärtust, samuti anname meie omakorda lisaväärtust Microsofti toodetele. Ma arvan, et sellise ühise integratsiooni tulemusel oleme väga edukad, mida on pärast Microsoftiga liitumist näidanud ka Skype’i kasutajate arvu kiire kasv.

Kuidas hindate konkurentsi näiteks Google Hangoutsi või WhatsAppiga?

Konkurents on tänapäeva majanduses täiesti normaalne ja turu seisukohalt ka väga hea. Loomulikult on meil olemas konkurendid, aga kui vaadata teie nimetatute tegevusprofiile, siis oleme kõik tegelikult natuke erineva profiiliga. Kõnede tegemise poolest on Skype endiselt esimene ja me näitame selgelt suurt kasvu, mis räägib enda eest.

Andrus Järg

•    Sündinud 1972

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles