Kahe viimase suvega on pisut rohkem kui paarkümmend kilomeetrit Tartu kruusatänavaid saanud asfaldi alla, üle poolesaja kilomeetri tolmavaid tänavaid ootab veel asfalteerimist.
Tänavu suvel sai ülikoolilinnas asfaldi alla 6,1 kilomeetrit kruusatänavaid, selleks kulus 10 miljonit krooni.
«Sel suvel said ära lõpetatud ka läinud aastast jäänud sabad,» ütles Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna teedeteenistuse juhataja Rein-Matti Laarmaa. Tänavu asfalteeritud kruusatänavatest oli 2,1 kilomeetril mullu tegemata jäänud töid.
Nii said asfaldi ka Mäe tänav Narva-Jaama lõigul, Kreutzwaldi juurdepääsutee, Välja, Västriku ja Kungla tänav, Leesika tänav (Vilja-Kanarbiku), Kanarbiku (Vilja-Leesika), Anne (Paju - Anne 1) ja Heina tänav (Paju-Heina ning Anne-Jaama lõigul). Nende sabade kaotamiseks kulus 2,8 miljonit krooni.
Tartus asfalteeriti läinud aasta suvel ligi 16 kilomeetrit kruusatänavaid, selleks kulus 27 miljonit krooni.
Tänavaid jätkub
Enamikul tänavu asfaldi saama pidanud kruusatänavatel on töö juba tehtud. Praegu on tegemisel veel Ööbiku, Linnu, Sepakuru ja Kruusavälja tänav. Neil tänavatel peab asfalt peal olema 20. oktoobriks.
Sel aastal moodustab kruusatänavate asfaltimine umbes kolmandiku Tartu teetööde mahust. «Tänavu on põhirõhk peatänavate asfaldiga ülekatmisel,» selgitas Rein-Matti Laarmaa.
Asfalttänavate sõidetavana hoidmiseks on Tartus vaja teha ülekattetöid 15-20 miljoni krooni eest aastas.
Tartus on asfalteerimata veel ligi 60 kilomeetrit kruusatänavaid. Tänaste hindade juures kuluks selle töö tegemiseks 115-130 miljonit krooni. «Asfalteerimata tänavad on problemaatilised ja sellepärast võib asfaldikilomeetri hind olla eri tänavatel väga erinev,» selgitas Laarmaa.
Omaette suurt väljaminekut nõuavad lisaks kruusatänavatele ka need tänavad, millel on praegu sisuliselt vaid nimi: näiteks Savi tänav ja Uus-Ihaste väljaehitamata tänavad.
«Neis kohtades tuleb ette võtta põhjalik ehitustöö,» märkis Laarmaa.
Paljudel varasematel aegadel asfalteeritud tänavatel on senini lahendamata sademeveeprobleem ja needki tänavad vajavad tulevikus ümberehitamist.
Praegust projekteerimis- ja asfalteerimisvõimsust arvestades võiks Tartus asfalteerida kruusatänavaid aastas 15-20 miljoni krooni eest. «Seda muidugi vaid juhul, kui linna eelarves on selleks raha,» ütles Laarmaa.
Asfalteerimine jätkub
Linnavalitsuses koostamisel olevas 2004. aasta eelarve projektis on kruusatänavate asfalteerimiseks praegu ligi 11 miljonit krooni.
Nimekirja võetud tänavad on teedeteenistus kooskõlastanud ASiga Tartu Veevärk, sest enne asfaltimist peavad olema tänaval lahendatud vee- ja kanalisatsiooniprobleemid.
«Praegu ei saa veel välja öelda, millised kruusatänavad järgmisel suvel asfaldi saavad,» ütles Rein-Matti Laarmaa.
«Need selguvad pärast seda, kui linnavolikogu on järgmise aasta eelarve vastu võtnud.» lisas ta.
Tänavu asfalditud kruusatänavad
Riia 103-113
Muru (Vilja-Kummeli)
Nõmme
Tammekuru põik
Räägu (Tammetõru-Tammeoksa)
Vahe (Elva-Tamme)
Ööbiku (Raudtee-Käo)
Ööbiku (Ööbiku-Kotka)
Sepakuru (Sepa-Sepikoja)
Sepavälja (Sepavälja-Sepakuru)
Tamme põik 22-28
Linnu (Linnu 5 - Tamme pst)
Kruusavälja (Kruusamäe-Liivamäe)
Kitse, Pohla ja Sepikoja tänav said tolmuvaba katte
Allikas: Tartu linnavalitsus