/nginx/o/2013/09/04/2011321t1hca35.jpg)
Eesti ühe populaarsema internetiportaali omanik MicroLink kavatseb Postimehe andmeil selle müüa saja miljoni krooni eest ning ostjaks võib saada Norra firma Findexa, mis tegeleb Eestis telefonikataloogide väljaandmisega.
Findexa Eesti juhatuse liige Mart Sule ütles, et ta ei saa Delfi ostmist kommenteerida, sest seda võivad teha emafirma inimesed Norras. Samas lisas Sule, et põhimõtteliselt oleks portaali ostmine Baltimaades tema arvates praegu kasulik.
«Kindlasti ei oleks see raha äraviskamine, internet on tulevik ja Delfi teatavasti näitab majandustulemustes tõusvat trendi,» lausus Sule.
Pidevalt kahjumis
Findexa Norra kontori infojuht Gro Ismar ütles, et tehingut sõlmitud ei ole ja ta ei saa Delfi ostmist kommenteerida ega detaile avaldada. Samas kinnitas ka Ismar, et Findexa jaoks on Baltimaade turg väga huvitav ning nad otsivad kogu aeg viise, kuidas oma äritegevust laiendada.
Postimehe andmeil on MicroLink alates 1999. aastast tegutseva ja pidevalt kahjumis oleva portaali müügist rääkinud kahe-kolme võimaliku ostjaga, kellest üks võib olla Findexa konkurent Eniro. Tehingu hind võib olla pisut alla saja miljoni krooni ning see peaks haarama nii Delfit Eestis kui teistes Balti riikides ja Venemaal.
Eniro Eesti juhataja Peeter Allik ei soovinud võimalikku Delfi ostmise plaani kommenteerida. «Mitmed koostööprojektid on meil Delfiga aga käimas küll,» lausus ta.
MicroLinki juhatuse esimees Allan Martinson tunnistas, et eriti viimastel kuudel on võimalike ostjate huvi Delfi vastu tõusnud ning ta on mõne firmaga Delfi müüki arutanud.
Väga kõrge hind
«Loomulikult kuulame igaühe ära,» lausus Martinson. «Aga ma ei saa öelda, et oleme juba tehingut sõlmimas.» Ta lisas, et kui tingimused sobivad, on MicroLink valmis Delfi maha müüma, sest iga asi on ostetav ja müüdav. Samas ei soostunud ta ütlema, millised tingimused MicroLinkile sobivad oleksid ja kas Findexa neid ka pakkunud on.
Pankrotti läinud portaali XXL juhtinud Arho Anttila pidas umbes sajamiljonilist müügihinda väga kõrgeks. «Kui see nii on, ei või muud teha, kui Allan Martinsonile ja tema kaaslastele õnne soovida,» lausus ta. «Kui Eestis üldse mingil portaalil väärtust on, on see Delfi. Ja kuna nad on vahepealsest pohmellist üle saanud, siis Delfil mingi väärtus on, aga kas just sada miljonit.»
Findexa peamine konkurent Skandinaavia maades Eniro ostis kaks aastat tagasi ära neis riikides portaale omanud Scandinavian Onlinei, makstes 76 protsendi aktsiate eest 522 miljonit Rootsi krooni ehk umbes 800 miljonit Eesti krooni. Findexa soovis samuti neid portaale osta, kuid jäi tehingust ilma.
Eestis mõni aasta tagasi alustanud suurematest portaalidest on suurte kulude ja kahjumite tõttu praeguseks suletud soomlaste firmale Infopiste kuulunud XXL ning Ekspress Grupile kuulunud Mega. XXL-ist jäi järele umbes 18 miljoni krooni eest võlgu. Mitukümmend miljonit krooni neelanud Mega liideti 2001. aasta sügisel Eesti Päevalehega.
Delfi konkurentideks on ajalehtede veebiväljaanded, Tele2-le kuuluv Everyday ning Elionile kuuluv Hot.ee.
Uuringufirma TNS Emor andmeil oli juunis ja augustis Eesti külastatuim internetikeskkond otsingumootor Neti.
Keskmine külastatavus päevas:
Neti 177 000
Everyday (koos Rate.ee-ga) 108 000
Delfi 101 000
Hot 79 000
Hanza.net 67 000
Allikas: BNS