Skip to footer
Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Peugeot 206 RC tõmbab näo kohe naerule

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Nelja miljoni 206 müümist hiljuti tähistanud Peugeot tõi eelmisel aastal välja suveauto, millega kitsastel kurvilistel teedel rehvikiunumise saatel kurvide läbimine lausa igasse pisidetaili istutatud.

Kaheliitrise 180-hobujõulise mootoriga Peugeot 206 RC on tõsine maiuspala neile, kes tahavad liikuda veidi kiiremini ja teha seda teedel, millel tavaliselt tagaistujatel süda kipub pahaks minema.

Kerge ja vilgas RC on praeguseks juba kuuendat aastapäeva tähistavad Peugeot 206 kõige võimsam mudel, kui senine rallisõidu WRC-auto välja arvata. Eestis liigub ringi üks 206 RC.

Maiuspalaks teeb RC eelkõige mootor – muutuvate klapifaaside vahe (VVT) tehnoloogiat kasutav jõuallikas on aldis kiirendama ka peaaegu ilma pööreteta sõites, kõrgematel pööretel aga alles nauding algab. Põhimõtteliselt saab sõita ka juba vaid kuni kolme esimest pööretetuhandet kasutades – siis on tegemist küll auto väärkasutusega.

Pööretega on tegelikult nii, et suurimast pöördemomendist on juba 1600 pöördel saadavad ligi 80%. Seetõttu võib sama sõiduki mõelda ka kolmeukseliseks pereautoks, millega vaikselt uinudes edasi liikuda. Vaid siduripedaal käib pereauto kohta suhteliselt raskelt.

Kõrgemad pöörded

Enam kui 5000 pöörde juures hakkab aga auto tegelikult liikuma, seal tulevad selle auto võlud juba tõeliselt esile. Ka kõrvu paitavad madalad bassihelid on siis tõeliselt nauditavad.

Auto pakutav kiirendus räägib ise enda eest. Kuigi 7,4 sekundit ei pruugi tunduda midagi erilist kallimate autodega võrreldes, on tegemist puhta naudinguga, kui gaasipedaali alla vajutad ning ookeaniäärset kurvilist teed mööda edasi liigud.

Kitsal teel käivad möödasõidudki nagu nalja, lükkad aga käigu ühe jagu allapoole, surud gaasipedaali põhja ning järgmisel hetkel avastad end juba kahest

autost möödununa.

Tegelikult üllatab RC ka sellega, et käike on vaid viis. Mootorilt ootaks seda, et käike oleks juba ühe võrra rohkem – kõrgemaid pöördeid on raske kiiresti sõites säilitada. Ja kiirust jaksab auto koguda kuni maksimaalse 7300 pöördeni.

Ka kiirteel liikudes võiksid pöörded olla veidi madalamad – kiirust 130-le viies hakkad tahtmatult kuuendat otsima.

Ja kui käikude vahed on pisikesed, siis hämmastab, et käigud ise võivad ligi kümme tuhat kilomeetrit läbinud autol olla ebakonkreetsed – kang võngub oma pesas mittesportlikult suures ulatuses.

Tõmbab ka pilke

Olgem ausad, kütusekulu on RC-l madal vaid tehnoandmetes. Tegelikult annavad meeldivad kiirendusomadused seda märksa rohkem juurde – ja ka linnatingimused tõstavad kulu kiiresti märksa kõrgemaks.

Kümnekilomeetrilist vahemaad keskmiselt 7 km/h läbides näitas pardaarvuti lõpuks 30 liitri alla. Maanteel saab aga ka väikese vajutamisrõõmu puhul hakkama kaheksa-üheksa liitriga.

Kuigi võiks arvata, et ega 206 tähelepanu endale tõmba, pakub RC üllatuse, tõmmates ka Prantsusmaal kaasliiklejate pilke – vast on põhjuseks tavapärasest madalamad bassihelid, mis

auto kapoti alt välja kostavad.

See ei tähenda aga, et mõni naaberjuht võimalusel ette keeramata ei jätaks või ei sooviks üherajalisel teel kolmekesi kõrvuti olla.

Eelkõige tõmbavad pilku ebaproportsionaalselt suured 17-tollised rattad (indeks 205/40), taha kirjutatud silti RC siiski nii lihtsalt juba ei märka.

Parkimiskohta otsides saavad selgeks ka auto puudused. No kuidagi ei harju ära, et pöörderaadius on nagu 1,5 meetrit pikemal sõidukil. Esimesel katsel otse parkimiskohale keerates jääb natuke autot ikka esialgu kasutada mõeldud parkimiskohale ka.

Jäik vedrustus aitab autot küll paremini teel hoida, pikemateks vahemaadeks pole 206 siiski mõeldud. Teed võivad küll siledad olla, aga 150-kilomeetrise tunnikiiruse juures hakkab madalamal valitsenud kindlus kaduma.

Kõik omal kohal

Samas teeb kiirusetundlik roolivõimendi sõitmise madalamatel kiirustel mugavaks ning linnas ja aeglasemalt sõites on kõik täpselt omal kohal.

Juhile ja kaassõitjale on 206 RC-s pakkuda sügavad korvistmed. Neist on tõesti kasu, sest need hoiavad ka järsemates kurvides kinni. Tagaistmedki on veidi sportlikumad, pea on seal istudes pikematel inimestel küll laes.

Varustuse osas ei tekita RC küsimusi, konditsioneer, stabiilsusprogramm, turvapadjad, ABS-pidurid on olemas. RC puhul on aga olulised vaid siledad kurvilised teed ja auto täis kütusepaak.

Peugeot 206 RC

Bensiinimootor 1997 cm³,

130 kW (177 hj)

moment 202 Nm

4750 p/min

Viiekäiguline käigukast või esivedu

Mõõtmed ja mass

Pikkus/laius/kõrgus:

3835/1650/1430 mm

Kütusepaagi maht: 50 l

Pagasiruumi maht:

245–1130 l

Tühimass: 1100 kg

Kiirusomadused

Kiirendamine

0–100 km/h: 7,4 s

Tippkiirus: 220 km/h

Kütusekulu linnas / mnt-l / keskmiselt: 11,8/6,7/8,6 l

Prooviauto hind:

399 900 krooni

Kommentaarid
Tagasi üles