Kahjustatud Narva raudteeviadukt vajab remonti

Sandra Maasalu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vigastatud Narva viadukt häirib rongiliiklust.
Vigastatud Narva viadukt häirib rongiliiklust. Foto: Artur Sadovski.

Peterburi ekspertkomisjon leidis, et mai lõpus veoki poolt kahjustatud Narva raudteeviadukt on parandatav, kuid senini peavad rongid sellel sõitma üliaeglaselt.

Eesti Raudtee Narvas Kalda tänavat ületava raudteeviaduktile tehtud ekspertiisi hinnangul ei ole viadukti kahjustused nii tõsised, et nõuaksid kogu ehitise välja vahetamist. Kuni viadukti remontimiseni võivad rongid viadukti ilma peatumata ületada kiirusega 15 km/h.

1947. aastal ehitatud 13,6 meetri pikkune viadukt sai kannatada 29. mai hommikul, kui mittegabariitset veost transportinud treilerijuht sõitis vastu viadukti konstruktsioone. Avarii tulemusel deformeerusid ja nihkusid paigast viadukti talad. Lisaks viadukti vigastamisele tekitas veokijuht sündmuskohalt lahkudes ja kellelegi infot edastamata ka raudteeliiklusele ohtliku olukorra.

Rike avastati raudteetöötajate poolt alles mõned tunnid peale juhtunut. Eesti Raudtee tütarettevõtte AS EVR Infra sillabrigaad tõstis talad toetuskohtadele tagasi, teetöötajad remontisid raudtee osa ja liiklus taastus veel sama päeva õhtul.

Rongiliikluse ohutuse tagamiseks telliti viadukti seisukorra hindamiseks veidi alla 100 000 krooni maksev uurimistöö Peterburi Sillauuringu Instituudilt, kelle töö maksumus ja tähtajad olid soodsamad kui TTÜ Teedeinstituudil.

Ekspertiisi hinnangul saab peale viadukti remonti, mille käigus tuleb välja vahetada avariiga deformeerunud detailid ja tugevdada tugiosad, jms, viadukti kasutada praeguse ekspluatatsioonimahu juures veel hinnanguliselt 30 aastat.

Eksperdid soovitavad sarnaste vigastuste vältimiseks paigutada viaduktidele nn. gabariidiväravaid, mis takistavad sildeehitiste kahjustamist mittegabariitsete veostega, mida kipub ikka juhtuma. Näiteks aasta tagasi kahjustasid autojuhid lühikese aja jooksul korduvalt Tartus Riia tänava viadukti.

Kui palju Narva viadukti remontimine täpselt maksma läheb, selgub peale tööde teostaja leidmiseks korraldatavate hangete läbi viimist. Kahjunõue esitatakse õnnetuse põhjustanud veokile liikluskindlustuse müünud seltsile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles