Skip to footer
Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730
Saada vihje

Autoperekond peab Mazda 6 heaks valikuks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Avise liisingu abil uut autot otsiv Postimehe autoperekond proovib seekord Mazdasid. Mark tegi mõne aasta eest pika hüppe disaini osas ja pikendas garantiiaega, kuigi tõstis ka hindu.

Esimese käigu Vilojeti Mazda salongi tegime sellise ilmaga, mil hea peremees isegi autot garaažist välja ei aja. Uudistama tuleb ka ainult Arabella, Rene magab autos rahulikult edasi, Martin on hilisele tunnile vaatamata veel tööl.

Esimesena peibutavad sisseastujat Mazda sportlikud versioonid RX-8 ja MX-5. Juba üsna kogenud «keskklassi auto» ostjatena ei heida me neile igaks juhuks enam pilkugi. Võibolla seetõttu, et Martinit pole ka õnneks või kahjuks kaasas.

Hea hooldus

Rivis seisab aga hea valik suuremaid ja väiksemaid masinaid kõiksugustele vajadustele. Proovimiseks valime ilma pikemata välja juba populaarsust võitnud mudeli Mazda 6, pisema Mazda 3 ja päris lahmaka MPV, mida kutsutakse ikkagi veel sõiduautoks.

Esimeseks testitavaks saabki Mazda 3 ning müügidirektor Jaanus Simson näitab kannatlikult nuppe ja seletab igaks juhuks ilmselgedki funktsioonid ära.

«Ega sada protsenti ei saagi ju enam kõigest aru uutel autodel. Selle nupuga poleks ma ise midagi osanud teha,» näitab Arabella tagaistme ventilaatori reguleerimiseks mõeldud nublakat. Rene magab ka ühest autost tooliga teise tõstetuna ikka edasi.

Esimesest proovimudelist on väiksem vaid Mazda 2 ning seda poleks Martin kindlasti üle elanud.

Ei meeldinud talle järgmisel päeval pärast proovimist ka Mazda 3: «Oli ikka väike ja jäik. Ei kolise, aga aukude peal on need kohe tunda. Jõhkralt häirisid mind ka need pikad torud armatuuril. Ta ongi nagu sportauto, oled seal karpi surutud, tunned, et peaks ringrajale minema.»

Perekonda autoostul nõustav Avise liisinguosakonna juhataja Argo Rebane ehk Reps peab Mazda 3 üsna optimaalseks juhul, kui laps enam turvatooli ei vaja. «Mazda 3 on samas klassis Toyota Corollaga ja sealt see ruumipuudus tulebki.

Küll aga sobib ta siis, kui plaanis sõita täiskasvanutel ja ühel-kahel lapsel, kes kasutavad istmepatja või istuvad juba ilma selleta.»

Vilojeti müügimehed jätavad Martini kriitika trendikate «kellade» suhtes viisakalt kommenteerimata.

Küll aga märgivad, et jäikuse leevendamiseks vahetatakse garantii korras mingid jubinad nüüd välja.

Ka Avise Reps kiidab Vilojeti hooldust: «See toimib väga hästi ja tehasegarantii puhul ei hakka keegi ka tavaliselt vaidlema, mis läheb garantii alla ja mis mitte.» Endale sobivaks meie perekond Mazda 3 ikkagi ei pea.

Mazda 6 meeldis Martinile aga samamoodi kui Volkswagen Passat: «Tunduvalt suurem ja parem on ta kindlasti ning hinnavahe Mazda 3ga võrreldes ikka väike.» Kui Arabella tundis end Passatis «nagu laevas», siis Mazda 6s juba palju kindlamalt. «Sul oli ju normaalne sõita?» uurib Martin.

«Jaa,» jääb Arabella napisõnaliseks. Lisades lõpuks, et lihtsam oli sõita ja väljanägemine pole ka halb. Täpseid mõõte teadmata jäi Mazdast mulje kui seest avaramast autost.

Repsil pole ka rohkem kommenteerida, kui et Mazda 6s leiavad valdavalt kõik endale hea sõiduasendi ja kuna auto nina jookseb üsna madalale, on ka nähtavus parem.

Martini teada ehitab VW oma autod ka paksemaks ja seega ilmselt turvalisemaks ning vaiksemaks. Ühel ta sõbral ongi just endal Passat ja tüdrukul Mazda 6. «Poisi jalgratas Passati pagassi ei mahtunud, Mazdas oli aga plaksti sees,» imestab Martin, kes panebki vahe polsterduse arvele.

Siiski kostnud Mazda 6ga kiirendades mootorimüra hirmsasti sisse. Ja vahepeal juhtinud auto end üldse ise.

«Siledaga polnud midagi, roopas teega kiskus aga kiirendamisel ühele ja pidurdamisel teisele poole. Võibolla laia rehvi pärast, aga rooli tõmbas täitsa jõuga kohe. Selles pole muidugi auto süüdi, et tee kehva on,» arutab Martin.

Ei nurise

Reps seletab: «Siin on tõesti nii, et mida suurem ja laiem ratas, seda rohkem roopad juhtimist mõjutavad. Mis puudutab müra summutamist, siis on võimalik tellida leevendav lisapolsterdus.»

Mootorimürast päris lahti Repsi hinnangul siiski ei saa, kuna valdavalt tuleb heli ikkagi eestpoolt ja mootoriruumi on müramati panek üsna komplitseeritud.

Mazda 6 disaini üle ei nurise perekond ka. Martin meenutab ainult mudeli tuleku ajal kusagil kirjutatud remarki, et vanu aknalüliteid oli Mazdal vist hirmsasti latti jäänud, muidu kõik uus.

Puudust tundis ta ehk vaid püsikiirusehoidjast, mida polnud ühelgi Mazda prooviautol. «Volkswagen Touranil panin selle Maardus plõksti peale, Viitnal lükkasin maha, jalad olid terve tee istme all,» naudib Martin mugavusi.

Võrdluseks veel teiste sama klassi mudelitega meenutab ta hea sõbra Peugeot 307t, millega tuli üle päeva teeninduses käia.

«Viimase asjana hakkasid tuled igal pool armatuuris põlema, teenindus ei osanud ka muud kosta, kui et arvuti andmetel tahab auto maanteesõitu saada. Müües ei ütle ju keegi, et autoga linnas sõita ei või,» paneb Martin Peugeot’ paika.

Aga kuulujutte on muidugi iga auto kohta rohkem kui omanikke.

Suurperede auto MPV oli aga omaette elamus. Ansambli Neiokõsõ toetamise eest vastavate kirjade ning maagiliste märkidega üle kleebitud, seitsme istekohaga ja muidu hirmus ruumikas.

MPV on suur

Martin tõdeb õigustatult, et nende kolmeliikmelisele perele on MPV natuke liiga suur: «Peaks kolm last ja kaks koera olema, siis tasuks see buss ära. Last lasteaeda sellisega ikka ei vii ja kui enamuse ajast üksi sõidad, pole ta suure tõenäosusega optimaalne valik. Kindlasti võib temaga mugav sõita olla.»

Vahepealseks mudeliks jääb Mazdal suuruse poolest veel Premacy, aga kuna margi kvaliteet on nüüd enam-vähem selge, autot ekstra proovima ei hakka. Martin on kunagi sellega ka ühe tiiru teinud, kurta eriti ei oska.

Nii on pärast kolme mudeli proovimist otsustatud, et kui Mazda peale jääks, siis kindlasti number kuus. Avise Reps hindab kokkuvõtte «Eesti valikuks».

Ehk teisisõnu on tegu väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega, mis peegeldub ka tänavapildis.

Mazda on eesti valik

Mazda 3

Mootorid 1,3–2,0 l

Bensiin või diisel

Hind alates 219 500 kroonist

Mazda 6

Mootorid 1,8–2,3 l

Bensiin või diisel

Hind alates 265 000 kroonist

Mazda MPV

Mootorid 2,0 ja 2,3 l

Bensiin või diisel

Hind alates 365 000 kroonist

Kommentaarid
Tagasi üles