Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071
Saada vihje

Tallinna autojuhid saavad libedakoolituse väljaku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tallinna lähedale ehitatakse esimene aastaringne liberada, mis annab kõigile autojuhtidele võimaluse pärast vahtraleheaega läbida kohustuslik libedasõidukoolitus, mida sai seni teha vaid Tartus ja Pärnus.

Kuigi seadus nõuab juba kolm aastat algajatelt juhtidelt, et nad läbiksid enne kaheaastase vahtraleheaja lõppu lisakoolituse, mis sisaldab muu hulgas ka pimedas ja libedal teel tekkivate riskide vältimist, pole pealinnas selleks tänaseni võimalust.

Seni on algaja juhiloa tavaloa vastu vahetamise tähtajani jõudnud Tallinna juhihakatised pidanud end soojal ajal täiendama Tartu ja Pärnu liberadadel, paljud on käinud isegi Soomes.

Tartusse mullu libedasõiduraja ehitanud OÜ Autosõit instruktor Indrek Madar ütles, et praeguseks on leitud sobiv väljak mõni kilomeeter väljaspool linna Männikul.

Linn müüs platsi maha

Liberada nõuab sõltuvalt seda kasutavate sõidukite massist 300–500 meetri pikkust sirget teed, millest 80–130 meetri pikkune osa kaetakse libeda epokattega. Raja algus ei pea olema lai, küll aga tilgakujuline lõpp, kus juhil peab olema ruumi autot kontrolli alla saada.

Madar lubas, et ehitus algab peagi ja veel tänavu loodab OÜ Autosõit seal koolitustööd alustada. Tema sõnul tuleb Tallinna liberada veidi väiksem kui Tartu oma ning seetõttu seal veoki valitsemist õppida ei saa. «Kokkuhoiu põhjuseks on rajamaterjali kõrge hind, mis tuleb puhtalt eraettevõtja taskust,» lausus ta.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse peaspetsialist Andres Harjo märkis, et kuna kogu autoõpetus on erakätes, pole riik seni mõelnud ka aastaringsete libedaväljakute rajamisele. Samas on nende ehitamine väga kallis ning seni pole pealinna autokoolidel selleks jaksu olnud.

Tänaval ei tohi riskida

Harjo tunnistas, et seni on autokoolid libedakoolituse nõudesse kergelt suhtunud, korraldades seda eriväljaõppeta koolitajatega juhuslikel jäätunud veesilmadel või lausa tänaval.

«Tegu on sellise õppekavaga, mis sisaldab riskantseid harjutusi, mille harjutamine avalikus kohas ei tule kõne allagi,» selgitas Harjo.

Et autokoolid kippusid mullu libedakoolituse eksameid vastu võtma ka südasuvel, tekitas see kahtluse, kas juhid üldse mingit õpet sai. Seetõttu lubatakse praegu libedaõpet väljaspool kunstväljakuid korraldada vaid 1. detsembrist 1. aprillini.

Samas ütles Harjo, et kavas on seadusemuudatus, mis nõuab, et libedasõidu koolitajal oleks vastav tunnistus.

Kommentaarid
Tagasi üles