/nginx/o/2013/09/04/2021743t1h03ba.jpg)
Rahvasuu räägib, et «maanteemuhku», ametliku nimega ZAZ 965, mahtunud vajadusel tosin inimest. Volkswagen üritas seda trikki korrata, mahutades kahekohalisse Caddysse seitse inimest.
Volkswagen ise liigitab Caddy Lifei mahtuniversaal-linnaautoks. Esimeselt sõidukite klassilt on päritud mahukus, teiselt väiksed mõõdud; ehkki tegelikult ei ole ligi nelja ja poole meetri pikkune auto «päris» linnaautodega võrreldes sugugi väike.
Peale vaadates hindaks Caddy pigem suureks kui väikseks; ilmselt on selle põhjuseks auto kõrgus, mis toobki pähe võrdluse Muhvi furgoonautoga lasteraamatust «Naksitrallid».
Istmetel ruumi napilt
Ruumikuselt ei ole Caddy Life mahtuniversaalidega võrreldav. Kui keskmises mahtuniversaalis on viimasel istmereal küll kitsas, saab neid ometi hädapärastki täiskasvanud inimeste sõidutamiseks kasutada. Caddy Lifei viimane istmerida on aga reserveeritud allameetrimeestele.
Kolmanda istmerea kasutamist ei hõlbusta seegi, et sinna pääsemiseks tuleb keskmine istmerida kokku klappida. Klappimine käib küll kiiduväärselt lihtsalt ja kiirelt, ent tülikas on see ometi.
Viimase istmerea nimel on ohverdatud pakiruum, kuhu võib panna kilekoti või portfelli, ent ei midagi kogukamat.
Päris sõiduautolikult mugav ei ole ka keskmine istmerida. Jalaruumi on küll sedavõrd, et täismees kannatab näiteks Tallinna-Tartu otsagi ära, ent istme seljatugi on mugava asendi leidmiseks liiga püstine.
Säästuviimistlus
Keskmisel istmereal häirib seegi, et ümbrus on kuidagi plekine. Lükanduste alumine osa on küll plastikuga kaetud, aga näiteks klaaside ümbrusse pole kattematerjali jagunud.
Kui jutt juba klaasidele läks teise ja kolmanda istmerea avatavad aknad tuleb lisavarustusena juurde osta. Hingehinda need ei maksa, aga sellele, kes Caddyt kui sõiduautot ostma läheb, võib see naljakas tunduda.
Ent kummalgi esiistmel pole põhjust millegi üle viriseda, pigem vastupidi. Kaubikule ja/või mahtuniversaalile omaselt on Caddy üsna kõrge, see aga tagab nii juhile kui kõrvalistujale hea väljavaate.
Juhiistet saab lisaks pikisuunas liigutamisele ka kõrgemale-madalamale sättida, ka üles-alla-ette-taha liigutatav rool on standardvarustuses. Seetõttu saab juht end igati mugavalt sisse sättida.
Enam kui piisavalt on Caddy Lifeis panipaiku. Auto esiosas on lae all avar riiul, kuhu on näiteks talvisel ajal heal mütse-salle-kindaid torgata.
Uste sisekülgedel on mahukad taskud, mõlemal pool ka pudelihoidjad. Lisaks on topsihoidjad keskkonsoolis, kuhu on mahutatud ka kaanega laegas.
Ruumikad panipaigad on lükanduste sisekülgedelgi, ning harvemini tarvitatavad asjad võib keskmise istmerea ette põrandasse peidetud laegastesse laduda.
Rikkalik lisavarustus
Sõiduomaduste osas ei ole Caddyle midagi ette heita. Võib-olla on positiivne mulje tingitud asjaolust, et alateadlikult käib võrdlus teiste «pirukatega» mida Caddy Life tegelikult ju ei ole.
Kui juhi töökoht «sõiduautolikuks» reguleerida, võib ajuti tunduda, et sõidad Golfiga tuttavad on nii näidikute sinine valgustus, lülitite paigutus kui käigukangi liikumine (üsna kerge ja täpne).
Igatahes on Caddy Lifeiga mõnus sõita. Kõrge isteasend ja avar vaade tagavad hea ülevaate liiklusest ning hämmastavalt kerge ja täpne rool hõlbustab kiiret reageerimist.
Veidi rikub sõiduruumi üsna vali müra. Kuna sõiduautolikult polsterdatud on vaid auto esiosa ja keskmisest istmereast tahapoole on heli summutavaid materjale aina vähem, pääseb salongi nii rehvi-, tuule- kui liiklusmüra ja tugevamal gaasivajutusel ka mootoripõrin.
Arvestades, et auto põhjaks on kaubik, pole samas nurisemiseks põhjust.
Maanteesõidul selgub, et ehkki Caddy on üsna lühike ja kõrge ehk teisisõnu kipakas, ei ole küljetuule mõju kuigi suur. Tunda see annab, aga arvatust vähem.
Proovisõiduautol oli tublisti lisavarustust, muu hulgas ka elektrooniline juhitavuskorrektor ESP.
Koos standardvarustusse kuuluvate veojõukontrolli, ABS-pidurite ja mootori pidurdusmomendi kontrolliga muutis see Caddy Lifeiga sõitmise lausa lõbusaks ka tänavuse talve esimeses lumetormis.
Maanteeristlejaks Caddy Life ei sobi. Kuid näiteks väikeste lastega perekonnale, kellel palju linnas tiirutamist (kooli-poodi-tööle-lasteaeda) ja harvemini maanteele asja (näiteks vanaemale külla sõites) peaks Caddy Life hästi sobima.
VW Caddy Life 1,9 TDI PD
Töömaht: 1896 cm³
Võimsus: 77 kW / 105 hj @ 4000 rpm
Pöördemoment: 250 Nm @ 1900 rpm
Mõõtmed (p/l/k/teljevahe): 4405 / 1802 / 1833 / 2682 mm
Kütusekulu:
linnas: 7,3 l / 100 km
maanteel: 5,4 l / 100 km
keskmine: 6,1 l / 100 km
Hinnad alates 264 000 kroonist. Proovisõiduauto hind 334 000 krooni.
Sõiduomadused: ****
Disain: ***
Mugavus: ***
Mahutavus: ****
Hind: ***
Hinne: 4