Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

«Bravo, Fernando, bravo bravissimo!»

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Otsekui sümboolne pilt tänavusest hooajast – Ferrari sõidab boksi, Renault juhib. Michael Schumacher katkestas, Fernando Alonso noppis teise võidu.
Otsekui sümboolne pilt tänavusest hooajast – Ferrari sõidab boksi, Renault juhib. Michael Schumacher katkestas, Fernando Alonso noppis teise võidu. Foto: EPA/Scanpix

Vormel-1 hooaja kolmas etapp Bahreinis kinnitas Renault’ ja Michelini ülemvõimu. Prantsuse autotootja kolmandat ning Fernando Alonso teist järjestikust võitu saatsid auringil meeskonna braavohüüded.

Pärast kahekordse autoralli maailmameistri Carlos Sainzi loobumist on hispaanlased saanud endale tehnikaspordis uue pruunisilmse tipptegija, kellele kaasa elada. 23-aastane Alonso, kes F1-karussellis tiirleb 2001. aastast, on matadoorimaad varemgi rõõmustanud poodiumikohtade ja võitudega, millest esimese sai ta kaks hooaega tagasi Hungaroringil.

Eilse esitusega Bahreinis kindlustas ta aga kuningliku vormelisarja liidrikohta ning andis samas märku, et võib edu jätkudes mullu üldkokkuvõttes saavutatud 4. koha ka maailmameistritiitli vastu vahetada. Vormelikommentaatorid meenutavad igatahes juba usinalt 1994. aastat, mil praeguse Renault’ bossi Flavio Briatore juhitud Benettoni meeskonnas võitis oma esimese tiitli Michael Schumacher.

Schumi katkestas

308 kilomeetrit ja 57 ringi 42-kraadises Bahreini kõrbepäikeses võtsid sõitjatelt viimase. Kõik poodiumile jõudnud sõitjad – Alonso, Jarno Trulli (Toyota), Kimi Räikkönen (McLaren) – olid pressikonverentsil ajakirjanike ette tulles üdini kurnatud. «Sõit oli kuum, nii kuuma polegi varem olnud,» kommenteeris Alonso.

Võistlust alustas hispaanlane esimeselt stardikohalt, tema kõrval Michael Schumacher. Seitsmekordne maailmameister kvalifitseerus teiseks Ferrari F2005-l, uuel võistlusautol, mis Bahreinis sai tuleristsed.

Heitlust Schumacheri ja Alonso vahel jätkus pisut enam kui kümneks ringiks, kuni hüdraulikahäire sundis sakslase jäädavalt boksi sõitma.

Samas näitas uus Ferrari, et suudab olla väga kiire. Alonsogi tunnistas, et mitmel ringil parimat aega näidanud Schumacher oli temast võistluse alguses nobedam, kuid närviliseks see noormeest ei teinud.

«Ma ei muretsenud isegi selle pärast, et Michael minust äkki möödub, olin kindel, et lõpu suudan enda kasuks pöörata,» arvas hispaanlane.

Alonso sõnul polnud tal ühtki märkimisväärset tehnilist probleemi. Seevastu Renault' teisel piloodil, tänavu avaetapi võitnud Giancarlo Fisichellal pidas mootor vastu vaid neli ringi. Nagu eelmisel etapil Malaisias, nii oli nüüdki Alonso järel hoos Toyota piloot Jarno Trulli. Üheksandalt stardikohalt lähtunud Kimi Räikkönen tõusis agressiivse sõiduga kolmandaks.

Kolm etappi kinnitavad, et uuendatud võistlusreeglid teevad vormel-1st taas kaasakiskuva ala. Kõigil grand prix'del oleme tänavu näinud ridamisi möödasõite ning neist ei olnud puudust ka Bahreinis.

Lusti kui palju

McLareni roolis õlavigastusest taastuvat Juan Pablo Montoyat asendanud hispaanlane Pedro de la Rosa langes kvalifikatsiooni neljandalt kohalt üheteistkümnendaks, kuid näitas sõidu vältel, et testisõitja saab suurepäraselt hakkama ka võistlusrajal.

Duellid Takuma Sato (BAR), kogu nädalavahetuse tehnikaga maadelnud Rubens Barrichello (Ferrari) ja Mark Webberiga (Williams), millest de la Rosa võitjana väljus, olid vaatamist väärt.

Vormel-1 sari jätkub kolme nädala pärast San Marinos.

Vormel-1

Bahreini GP

1. Fernando Alonso (Renault)

2. Jarno Trulli (Toyota)

3. Kimi Räikkönen (McLaren)

4. Ralf Schumacher (Toyota)

5. Pedro de la Rosa (McLaren)

6. Mark Webber (Williams)

7. Felipe Massa (Sauber)

8. David Coulthard (Red Bull)

Sarja üldseis

Sõitjad: Alonso 26, Trulli 16, Giancarlo Fisichella (Renault) 10, R. Schumacher 9, Coulthard 9, Rubens Barrichello (Ferrari) 8, Juan Pablo Montoya (McLaren) 8, /.../ Michael Schumacher (Ferrari) 2

Tiimid: Renault 36, Toyota 25, McLaren 19, Williams 13, Red Bull 12, Ferrari 10, Sauber 2

Kommentaarid
Tagasi üles