Ühispanga nimevahetus on Eesti kalleim

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestis panga nimevahetuse korraldanud reklaamiagentuur Vatson ja Vatson ehtis eile SEB Eesti Ühispanga peahoone Tallinnas õhupallidega.
Eestis panga nimevahetuse korraldanud reklaamiagentuur Vatson ja Vatson ehtis eile SEB Eesti Ühispanga peahoone Tallinnas õhupallidega. Foto: Peeter Langovits

Ühispanga nimevahetus on Eesti viimaste aastate kalleim identiteedimuutus, millele pank kulutas Eestis 20 ja kolmes Balti riigis kokku ligi 60 miljonit krooni.

Paari viimase aastaga on põhjaliku nimemuutuse läbinud kolm firmat – vastse SEB Eesti Ühispanga kõrval on Elioniks saanud Eesti Telefon ning Unineti ja Radiolinja liitumisel tekkinud Elisa. Elion kulutas nimevahetusele kaheksa ja Elisa viis miljonit krooni.

Ühispanga kulutusega konkureeribki tegelikult vaid Eesti pangandusturu liider Hansapank, kelle viimane põhjalik logomuutus, kui firma võttis logona kasutusele oranži purjega hansakoge, läks maksma üle kümne miljoni krooni.

Lihtsam leida

Ühispanga presidendi Mart Altvee sõnul on nimevahetus üks osa kogu Rootsi SEB pangale kuuluvate firmade ühisest identiteedist. Panga marketingidivisjoni asedirektori Karl Multeri sõnul on tulevikus võimalik seegi, et «Eesti Ühispank» kaob firma nimest täielikult, kuid millal see juhtuda võiks, ei taha ta ennustada.

Samamoodi nagu Ühispank praegu, muudavad nime ka samasse gruppi kuuluvad Unibanka Lätis ja Vilniaus Bankas Leedus. Multeri sõnul muutub klientide jaoks vaid panga nimi ja edaspidi on välismaal ringi liikudes lihtsam üles leida just oma panga sõsarfirma.

«SEB on esindatud 20 riigis ning näiteks äriklientidele on kohalolu erinevates riikides tähtis,» märkis Altvee.

Mingit negatiivset mõju panga arengule Multer nimevahetusest ei karda. Negatiivset mõju firma senisele tegevusele ei ole enda kinnitusel tundnud ka teised varem nime vahetanud firmad.

«Uuringute järgi on pärast äristrateegia ja nime muutumist klientide rahulolu meiega hüppeliselt kasvanud,» rääkis Elioni kommertsdirektor Sigrid Karu-Holloway.

Elisa pressiesindaja Regina Salmu sõnul on nende kliendid nimevahetusest ja kahe firma liitmisest ainult võitnud.

Turunduseksperdi Hando Sinisalu sõnul ongi nimemuutuse suurimad kitsaskohad selle maksumus ja segadus, mis mõnel kliendil pärast seda tekkida võib.

Sellest hoolimata on nimeküsimus Sinisalu sõnul tihti kahe firma liitumise puhul üks raskemaid momente, sest võib juhtuda, et põhilistes punktides lepitakse omavahel ilusti kokku, kuid oma nimevariandis on igaüks rangelt kinni.

Monopolisti maine

«Nii on tekkinud sellised lohisevad ja keerulised nimed nagu Price Waterhouse Coopers või GlaxoSmithKline,» rääkis ta.

Eestis on tema hinnangul kõik nimevahetused seni aga õnneks läinud ning suuremad tagasilöögid ei ole kedagi tabanud.

Nii toob Sinisalu esile näiteks Eesti Telefoni nimemuutuse, mis täitis ideaalselt oma eesmärgi ja päästis firma endisaegsest monopolisti mainest.

Nimemuutus

Eesti Ühispank – SEB Eesti Ühispank

• maksumus 20 mln kr

• logo ja korporatiivne identiteet – SEB Grupp ja reklaamiagentuur Vatson ja Vatson

Eesti Telefon – Elion

• maksumus 8 mln krooni

• logo ja korporatiivne identiteet – Future Brand ja reklaamiagentuur Division

Radiolinja ja Uninet – Elisa

• maksumus 5 mln krooni

• logo ja korporatiivne identiteet – Elisa ja reklaamiagentuur Rakett

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles