Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071
Saada vihje

Liiklusteooria eksami tegijaid testib arvuti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ARKi koduleheküljel saab lahendada teooriaeksami näidisteste, mis ei ole päris eksamiga küll täiesti sarnased, ent annavad siiski hea ettekujutuse eksami sisust.
ARKi koduleheküljel saab lahendada teooriaeksami näidisteste, mis ei ole päris eksamiga küll täiesti sarnased, ent annavad siiski hea ettekujutuse eksami sisust. Foto: Repro

Alates 16. maist hakkab Eesti Riiklik Autoregistrikeskus (ARK) liiklusteooria eksami sooritajaid hindama arvutiga.

Kuuajaline katseaeg näitas, et vabatahtlikult arvutis teooriaeksami sooritanute keskmine tulemus oli parem kui eksami paberil sooritanute keskmine tulemus.

Alates aprilli keskpaigast said eksamisooritajad valida, kas nad soovivad küsimustele vastata paberil või arvutis. Kuu aja jooksul said nii autokoolid kui ka eksamisooritajad harjutada eksami tegemist arvuti kaasabil ja alates 16. maist sooritatakse juba kõik liiklusteoorieksamid arvutis.

«ARK on teinud järjekordse sammu paberivabaduse poole,» ütles ARKi asedirektor Juhan Kaarpalu. «Kõik ARKi teeninduspunktide eksamiklassid, välja arvatud Maardu, on varustatud eksami sooritamiseks vajalike terminalidega.»

Lihtne eksam

Küsimused valib keskserveri andmebaasist välja arvuti ja seetõttu ei tea keegi ette, milline küsimus järgmisena ekraanile tuleb. Et küsimusi on palju, on peaaegu välistatud võimalus, et arvuti moodustab kaks täiesti sarnast eksamipiletit.

Eksami sooritamine on muudetud võimalikult lihtsaks. Klaviatuuri kasutama ei pea, kõik toimingud tehakse arvutihiire abil.

Kõigepealt sisestab eksamisooritaja oma isikukoodi ja seejärel saab ta soovi korral vastata prooviküsimustele. Eksami ajal näeb ta ekraanilt ühekaupa küsimusi ja valib hiirega välja õige vastuse.

Juhul kui õige vastus kohe ei meenu, saab liikuda edasi järgmise küsimuse juurde ja hiljem vastuseta jäänud küsimuse juurde tagasi pöörduda.

Kui eksamineeritav on testi lõpetanud, teatab arvuti tulemuse. Kohe saab ka teada, millistele küsimustele valesti vastati.

«Tegemata ei jää eksam kellelgi,» kinnitas Juhan Kaarpalu. «Tehniliste probleemide korral, näiteks kui internetiühendus katkeb, pöördutakse tagasi paberi ja pastaka juurde.»

ARKi koduleheküljel www.ark.ee leiab rubriigist «Arvutieksami tutvustus» ka videolõigu, mis selgitab liiklusteooria eksami arvutil sooritamist.

Täpne statistika

Infosüsteem salvestab, millal ja millise arvuti kaudu eksam sooritati. Ühtlasi jäävad andmebaasi ka vastused, nii saab ARK tagantjärele vigu analüüsida ja autokoolidele soovitada, millistele valdkondadele tuleks õpetamisel rohkem rõhku panna.

Andmebaasis on üle 1300 küsimuse. Esialgu saab eksamit sooritada eesti ja vene keeles, lähiajal lisanduvad ka inglis- ja saksakeelsed küsimused. Küsimuste ja lubatud vigade arv jääb samasuguseks kui pabereksami puhul ning sõltub eelkõige kategooriast, mida eksamisooritaja taotleb.

Euroopa Liiduga liitumise aastal väljastas ARK rekordarvu esmaseid juhilube – 25 232. Möödunud aastal sooritati 29 571 teooria- ja 32 791 sõidueksamit. Teooriaeksami läbis esimesel katsel 85,7 protsenti ja sõidueksami 68,5 protsenti esmase juhiloa taotlejatest. Kõige vanem esmase juhiloa saanud mees oli 67- ja naine 71-aastane.

Kommentaarid
Tagasi üles