Tarbijakaitse keelas Veerpalu õllereklaami

Tarbijakaitseamet nõuab suusakuulsuse Andrus Veerpalu õllereklaami kohest mahavõtmist, õllefirma hakkas omakorda reklaamis väikeses kirjas toodud sõna «alkoholivaba» üle kleepima.

Eilne Postimees viitas Tallinna linnapildis silma torkavatele reklaamidele, kus olümpiavõitja Andrus Veerpalu kutsub «kehva suusailmaga vabalt võtma», reklaamides nii alkoholivaba õlut.

Tänavatelt minema

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika peaspetsialist Eda Amur tunnistas, et raadioreklaamis nad probleemi ei näe, kuna reklaami sõnumina jääb tarbijale kõlama sõna «alkoholivaba». «Aga välireklaami osas teeme ettekirjutuse, et see reklaam viivitamatult tänavatelt maha võetaks,» ütles Amur.

Eile õhtuks ei olnud Saku õlletehas jõudnud veel tarbijakaitse ettekirjutisega tutvuda. «Kuid juba eilse (üleeilse – toim) märguande peale, et alkoholivaba kiri ei ole piisavalt nähtav, otsustasime kleepida alkoholivabale joogile viitava allteksti üle suuremate tekstidega,» ütles Seimann.

«Avaliku elu tegelane ei tohi olla alkoholireklaamis, kuid pole keelatud osalemine linnasejoogi reklaamis. Antud juhul pole tegu alkoholi reklaamiga. Sildi panime nii suure, kui kujunduslikult võimaldas sõnumit edasi anda, ilma pilti segamata, kuid oleme alati valmis seda veelgi suurendama.»

Juuni lõpus allkirjastasid viis suurt Eesti õlletööstust pidulikult ühise eetikakoodeksi, mille eesmärgiks on arendada Eesti õllekultuuri ja soodustada vastutustundlikku tarbimist.

Koodeksis on kirjas, et reklaamides ei tohi seostada õlut ja muid lahjasid alkohoolseid jooke sotsiaalse ega sportliku eduga.

Väike kavaldamine

Eesti Õlletootjate Liidu juht Jüri Kert tõdes, et koodeksis n-ö Veerpalu juhtumil otsest hinnangut pole. «Oleme probleemiga kursis ja eks see Saku poolt väike kavaldamine ole,» tunnistas Kert, et Veerpalu reklaamitud alkoholivabadus ei tule hästi välja. «Koodeksi koostamisel ei osanud me selliseid asju ette näha.»

Kert imestas, miks Saku sellise tee valis. «Ei oskagi arvata, miks nad nii teevad, sest neil läheb ju väga hästi ning pole põhjust niimoodi tõmmelda,» leidis Kert.

Õlleliidul on ka oma aukohus, mis on koodeksi rikkumise korral pädev lisaks rikkumise kohese kõrvaldamise nõudele määrama ka karistusi. Nendeks võib olla näiteks reklaamikeeld koodeksiga vastuolus oleva reklaami suhtes, kohustus avalikult vabandust paluda, rahatrahv kuni

200 000 krooni või Õlleliidust väljaarvamine.

Mida ütleb seadus?

Lahja alkohoolse joogi reklaam ei tohi sisaldada:

• viiteid või pildimaterjali filmi-, televisiooni-, popmuusika-, meelelahutus-, spordi- või teiste avaliku elu tegelaste kohta või joonis/nukufilmide tegelaste kujutisi;

• informatsiooni, sündmusi või tegevust, mis võiks jätta mulje, et alkohoolse joogi tarbimine on tähtis mõnel elualal heade tulemuste saavutamiseks.

Allikas: reklaamiseadus

Tagasi üles
Back