Pae tänava remont arvestab eelkõige jalakäijate huve

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lasnamäel Pae tänava renoveerimine.
Lasnamäel Pae tänava renoveerimine. Foto: Peeter Langovits

Mõned autojuhid ennustavad, et pärast Tallinna Pae tänava remonti muutuvad liiklusolud seal märksa hullemaks. Linnavõim aga teatab, et tänavat remontides on arvesse võetud kõigi liiklejate, ka jalakäijate huve.

«Peaaegu 20 aastat ootasime, kuni jõuab remont meie tänavani. Aga selgus, et vara rõõmustasime,» rääkis venekeelsele Postimehele Pae tänava elanik Georgi Andrejev.

Mehe sõnul oli ta pettunud, kui sai selgeks, et sõidutee muutub kitsamaks. «See on vastuolus terve mõistuse ja loogikaga, sest sõidukeid tuleb ju iga päev juurde,» rääkis mees.

Eriti teeb teda murelikuks, et kaubanduskeskuse pöörde ja Paekaare tänava ristmiku vahele jääv lõik tehakse märgatavalt kitsamaks.

«Miks seal otsustati teha kõnnitee laiemaks sõidutee arvelt? Nüüd mahub kaks sõidukit vaevu üksteisest mööda,» märkis Andrejev.

Samuti jääb talle arusaamatuks, miks niigi mitte eriti laiale teele tehakse ohutussaared, mis komplitseerivad liiklust. «Rääkimata juba sellest, et kõik see teeb projekti kallimaks,» lisas kohalik elanik.

Gerogi Andrejev rääkis, et on mõned aastad töötanud teedeehituse valdkonnas nii USAs kui ka Lääne-Euroopas. «Seal oleks igal juhul püütud sõiduteed laiemaks teha, meil aga on vastupidi,» tõdes ta.

Tallinna abilinnapea Denis Boroditši sõnul koostasid Pae tänava remondiprojekti inimesed, kes on seda tööd juba aastaid teinud. Ning projekti tehes on arvestatud kõigi liiklejate, ka jalakäijate huviga.

Boroditš tunnistas, et jalakäijate huvides rajatud ohutussaared jms teevad projekti kallimaks, kuid need kulud on õigustatud. Pae tänava tööde maksumus on ligi 11 miljonit krooni.

«Pae tänava remonti tehes on eelkõige arvestatud jalakäijate huvidega ja seda seetõttu, et liiklusintensiivsus on viimastel aastatel märgatavalt kasvanud,» tunnistas Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja Tiit Siimson.

Tema selgituse kohaselt läbib tänav suure elamurajooni. «Nüüd kulub tänava ületamisele vähem aega, tähendab, et ka risk on väiksem,» märkis ta. Linnaametniku kinnitusel tagab sõidutee laius normaalse liikluse.

Autode jaoks tehakse sõiduteest eraldi olevad parkimiskohad. «Pae tänava remont on hea näide liikluse organiseerimisest elurajoonis,» sõnas Siimson. Pae tänava remont peaks lõppema 30. augustiks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles