Kohukese logo meenutab Keskerakonna oma

Urmas Seaver
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinnas on massiliselt üleval rohelisi reklaame, millel suur K-täht ning mis esmapilgul meenutavad justkui Keskerakonna valimisplakateid.
Tallinnas on massiliselt üleval rohelisi reklaame, millel suur K-täht ning mis esmapilgul meenutavad justkui Keskerakonna valimisplakateid. Foto: Liis Treimann

Keskerakonna esimehele Edgar Savisaarele soodsa hinna eest Keila-Joal maja müünud suurärimehe Oliver Kruuda ja tema äripartnerite firma AS Kohuke külvas pealinna üle Keskerakonna logo meenutava reklaamiga.

Uue kohukese müüki paisanud AS Kohuke lasi tänavavalgustuspostidel olevatele reklaamkandjatele ning kioskitele panna nädalavahetusel üles massiliselt rohelisi reklaamplakateid, millel suur valge K-täht ja kiri «Igaühele».

Keskerakonna tunnuseks on seejuures K-täht ristikheinalehega rohelisel taustal ning kahe nädala pärast toimuvatele valimistele läheb partei vastu loosungiga «Igaühe eest».

Keskerakonna peasekretär Kadri Must väitis eile Postimehele, et partei ei ole reklaamiga mingil moel seotud ega nõua selle mahavõtmist. «Kohukese reklaam, mis mõneti imiteerib meie kujundust, ei ole põhjus, et me peaksime takistama kommertsreklaami,» sõnas ta. «Meie seisukoht on see, et me pole rohelist värvi ega K-tähte ainuomandusse võtnud.»

Kohuke Jõumees

AS Kohuke on Kruudale kuuluva Tallinna Piimatööstuse tütarfirma. Väidetavalt on Kruuda olnud läbi oma ettevõtete üks Keskerakonna suurrahastajatest. Piimatööstuse omanike hulka kuulub ka keskerakondlasest Tallinna abilinnapea Kaia Jäppineni elukaaslane Aare Annus.

AS Kohuke Eesti müügijuht Jüri Kambura lausus eile, et kampaania eesmärk on tõmmata tähelepanu kohukesele kui tervislikule ja maitsvale tootele. Tema sõnul on tal hea meel, et Keskerakond uude kampaaniasse mõistvalt suhtub.

«Me natuke seda pelgasime, et võidakse kampaania sarnasust meile ette heita, kuid õnneks on poliitika ja kohuke siiski liiga erinevad asjad,» sõnas Kambura.

AS Kohukese kodulehel on firma toodetena muu hulgas ära toodud kohuke nimega Jõumees, mille tunnuspildiks on rinnal oleva K-tähega muinasjutukangelane.

Juunis kiitis riigikogu ägedate poliitiliste vaidluste saatel heaks seadusemuudatuse, mille kohaselt on alates 11. septembrist, mil lõppes saadikukandidaatide registreerimine, poliitiline välireklaam keelatud ehk erakonnad ei tohi enam üles panna reklaamplakateid.

Parteid ründavad

Reformierakonna peasekretäri Kristen Michali sõnul näitab kohukese juhtum, et piiramise seadus on ebaõnnestunud. «Ega me praegu tegelikult ju teagi, kas kohukese reklaamis kasutatakse ära Keskerakonda või teeb Keskerakond kaudselt endale reklaami läbi kohukese,» lisas ta.

Sotsiaaldemokraatliku Erakonna pressiesindaja Olari Koppel arvas, et kohukese selline reklaam enne valimisi pole kindlasti juhus.

«Eeldan, et seal on taga ühe erakonna soov kombata halli tsooni keelu ja lubatu vahel,» sõnas Koppel. «Kui Keskerakond nimetab ennast nüüd edaspidi kohukeseks, siis andku tuld.»

Res Publica meedianõunik Siim Männik märkis, et kohukeseafääris on siiani kõlanud ainult väheveenvad selgitused ja võib arvata, et lähiajal selgub, kuidas asjad tegelikult on. «On ju üsna vähetõenäoline, et üks eraettevõte omal algatusel kasutaks uue toote turuletoomisel poliitilise erakonna värve, kujundust ja valimisloosungit,» lausus ta.

«Küsimus pole ka ainult poliitreklaami piirangutes – kui Tallinna Piimatööstus on tõesti teinud kohukesereklaami Keskerakonna teadmisel, kerkib kohe küsimus erakonnaseadusega keelatud varjatud annetusest,» rõhutas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles