Tallinn rajab Paldiski maantee ristmikele kaks tunnelit

Urmas Seaver
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Postimees.ee

Linn kavatseb euroraha toel rajada lähiaastatel kesklinna liikluskoormuse alandamiseks lääne- ja idasuunalise ümbersõidutee, millest esimese ehitamine tähendab autotunnelite rajamist kahele Paldiski maantee ristmikule.

Tunnelid tulevad Paldiski maantee – Sõle tänava – Tulika tänava ristmikule ning Paldiski maantee – Mustamäe tee – Endla tänava ristmikule. Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppeli sõnul on tegemist tunnelitega, kus kaks sõidurada.

Paldiski maantee – Sõle tänava – Tulika tänava ristmikul suunatakse teeristi läbilaskevõime suurendamiseks tunnelisse vasakpööre Paldiski maanteelt Sõle tänavasse.

Paldiski maantee – Mustamäe tee – Endla tänava ristmikul läheb teeristil maa alla piki Paldiski maanteed linna poole kulgev sõidusuund.

«Vasakpööre lõikab seal vastassuuna ära, seetõttu on see otstarbekas tunnelisse suunata,» lausus Koppel. «Tunnel aitab ühe fooritsükli ära kaotada, muidu see ristmik kasvavat autodelaviini läbi ei laseks.»

Lisaks kahele uuele tunnelile toob läänesuunalise ümbersõidutee rajamine kaasa kahe täiesti uue teelõigu ehitamise Põhja-Tallinnas ning aastaid räägitud, kuid seniajani teoks saamata Haabersti mitmetasandilise ristmiku ehitamise.

Kallid ehitused

Üks uutest teelõikudest on Kalamaja möödasõidutee, mis hakkab kulgema piki olemasolevat, kuid tulevikus ülesvõtmisele minevat raudteed, ning teine on rajatav Erika ja Sõle tänava ühendustee.

Aastatel 2007–2011 valmiv läänesuunaline trass kulgeks seega kesklinna sadamast Paldiski maanteele ja sealt edasi linnast välja ning väldiks südalinna.

Et Harku valda kavatseb maanteeamet rajada uue tee Paldiski maantee ja Pärnu maantee ühendamiseks, jõuaks ümbersõidutee lõpuks välja Pärnu maanteele, olles vältinud nii kesklinna kui ka Nõmme elurajoone.

Esialgsete arvutuste kohaselt läheks uue magistraali rajamine maksma ligi 989 miljonit krooni, millest linn kavatseb oma eelarvest leida 203 miljonit, taotleda riigilt 44 miljonit ning saada Euroopa Liidult 742 miljonit.

Idasuunaline trass hakkaks kulgema kesklinna sadamast Peterburi teele ning tähendaks näiteks Põhjaväila valmisehitamist, Russalka eritasandilise ristmiku rajamist ning Narva maantee ja Peterburi tee ühendamist Rahu tee abil.

Aastatel 2009–2011 valmiva idasuunalise trassi maksumuseks on pakutud 872 miljonit krooni, millest linnaeelarvest tuleks 218 miljonit ning Euroopa Liidult 654 miljonit.

Riik otsustab

«Ehitused on vajalikud, et parandada Tallinna-Pärnu-Ikla ja Tallinna-Narva maantee ühendust Tallinna linna sadamatega olemasolevate ummistunud teede nüüdisajastamise ja uute, elamurajoone mitte läbivate teede ehitamisega,» märkis abilinnapea Olga Sõtnik. «Samuti paraneks liiklusohutus.»

Euroraha saamiseks tuleb aga linnal suruda mõlemad teeprojektid spetsiaalsesse riiklikku programmi ehk nende tööde sekka, mis 2007. aastast euroraha saama hakkavad.

Taotluse lääne- ja idasuunalise trassi ehitamiseks vajaliku toetusraha saamiseks on linn juba esitanud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, kes peab koos rahandusministeeriumiga otsustama, millised teedeehituse projektid üle Eesti riiklikku programmi kirja pannakse.

Arvestades mõlema teetrassi hiiglaslikku maksumust, on nende rajamine pelgalt linnaeelarvest ebareaalne ning Euroopa Liidu toetusest ilmajäämise korral jääb nende ehitamine venima.

Koppel ütles, et esialgu usub linn raha saamisse ning juba tuleva aasta sügisel plaanitakse korraldada riigihange, et 2007. aastal uusi teid ehitama hakata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles