Skip to footer
Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Lexus muutus jõumehe ISi abil noobliks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Margus Mihkels
Erinevalt mitmest teisest autotootjast ei ole Lexus seda teed läinud, et nimetaks ISi «neljaukseliseks kupeeks». Samas võiks just Lexus seda teha: ISi siluett meenutab kupeed rohkem kui konkurentide mudelid.

Kallid autod on nagu vanad majad. Mõlema puhul maksavad traditsioonid, ajalugu ja maine. Autode tehniline täiuslikkus või majade ehituslik seisund on enamasti teisejärgulise tähtsusega.

Funktsionalistlik villa, millest möödudes arhitektuuriajaloolane Mart Kalm minutiks seisatab ja hardunult pea paljastab, on isegi läbijooksva katuse ja mädanenud aknaraamidega väärt rohkem kui linnalähedasele luhale ehitatud moekad ja praktilised ühepereelamud, mida võluvad särasilmsed maakleripreilid meid vaatama meelitavad ja mille ostmiseks pangahärrad poolvägisi laenu pakuvad.

Veidral moel näitab tilkuv katus, et majal on ajalugu, ja see lisab nii hoonele kui ka omanikule väärikust. Nagu aadlitiitel – tänapäeval täiesti tarbetu, aga sisendab aukartust, näidates, et sinu esivanemad püherdasid rahas juba siis, kui teiste vaarisad mõisnike tagant aganaid varastasid.

Autode puhul loetakse traditsioonide ja auväärse ajaloo tunnuseks (ehk kõrge hinna põhjenduseks) streikivat elektroonikat, küljest pudenevaid lüliteid ja iga aastaga odavamaks muutuvaid viimistlusmaterjale.

Kauaoodatud viga

Kuid on ka erandeid. On luksusautosid, mille liisingmakseid tuleb tasuda sagedamini kui remondiarveid. Nende perekonnanimi on Lexus.

Aastaid on autoajakirjanikud laulnud üht ja sama viit: Lexused on suurepärased autod, aga neil ei ole oma nägu, iseloomu või eripära. Inimkeeli tähendab see virin, et Lexustel ei ole ühtegi tobedat viga ega kiiksu, mille üle iriseda.

Aga uus Lexus IS on teistsugune. Esiteks on sel oma nägu, mis sarnaneb olemasoleva mudeliga GS ja varsti uueneva Lexuse lipulaevaga LS – autole peale vaadates saab kohe aru, mis marki see on. Vanemate Lexuste puhul tuli sageli mõistatada, kas tegu pole ehk mõne eksootilise, näiteks Malaisia või Jugoslaavia päritolu autoga.

Ja teiseks: uue Lexuse katus laseb läbi! Muidugi mitte sõna otseses mõttes, aga uuel ISil on üks väike viga: võib juhtuda, et juht avab täiesti kogemata vasaku põlvega kõrvalistuja akna. Kui juhiuksele kinnitatud paneel kesklukustuse, peeglite ja akende nuppudega oleks sentimeetri võrra kõrgemal või paari kraadi jagu vähem längus, oleks selline võimalus välistatud.

Aga võimalus, et kõrvalistuja aken järsku avaneb ja kõrvalsõitev veok talle pisut pori näkku pritsib, annab Lexusele selle pisikese kiiksu, millest teised sama hinnaklassi autod kubisevad – ehk iseloomu ja eripära.

Luksus peidab jõudu

Peale selle väikese ja teretulnud apsaka on ISi salong esmaklassiline. Tundub lausa kohatu rääkida, millised on viimistlusmaterjalid või koostekvaliteet või kas nupud ja lülitid on käepärased – kõik on laitmatu.

Ja luksuslik: nahkpolster puudub vaid baasmudeli varustusest, istmeid saab nii soojendada kui jahutada, puutetundliku värvilise ekraaniga pardaarvuti peidab endas tagurdamiskaamerat (millel on selgem ja puhtamate värvidega pilt kui minu televiisoril) ja umbes 974 muud lisavõimalust ning Mark Levin-soni helisüsteemi hääl muudab kontsertidel käimise mõttetuks. Pealegi ei ole üheski kontserdisaalis nii mugavad istmed kui ISis.

Kurb on aga see, et kogu selle toreduse nautimiseks ei jää suurt mahti, sest kogu tähelepanu koondub kaasliiklejatele, kes on nähtavasti liitunud mingisuguse usulahuga, mille liikmed peavad teistel jalus tolgendama.

Sest ISiga võib küll vaguralt mööda tänavaid sahistada, aga kui gaasipedaal põhja vajutada, kostab kapoti alt hääl, mille kõrval Luciano Pavarotti kaunimad aariad kõlavad kui häälemurdeeas poisikese kraaksumine ja juhi selg surutakse istmesse jõuga, millega võrreldes paremsirge Mike Tysonilt tunduks nagu kallima musi.

Ja mis põhiline: loendamatu hulk vidinaid hoolitseb selle eest, et kogu jõud kuluks auto edasiliikumiseks.

Tagarattaid lastakse libisema vaid nii palju, et see paneb auto tagaosa veidi tantsima, muudab kurvide läbimise lõbusamaks ega lase juhil viimast aruraasu kaotada.

Vaid nigelal teel võib hoogu pisut kärpida vedrustus, mis on vähemalt Sport-varustustasemega autol liiga jäik: öisest pakasest kange autoga üle suitsukoni sõites hammustasin ma keelde. Korralikul, tasasel teel püsib IS see-eest aga nagu liimitult ja kurvides pole mingist küljele kaldumisest märkigi.

Lexus IS 250

Töömaht: 2500 cm3

Võimsus: 153 kw (208 hj)

Pöördemoment: 252Nm @ 4800 p/min

Kütusekulu

linnas: 12,7 l/100 km

maanteel: 7,0 l/100 km

keskmine: 9,1 l/100 km

Pikkus: 4575 mm

Laius: 1800 mm

Kõrgus: 1425 mm

Lexus IAS250 hinnad algavad 475 000 kroonist.

Proovisõiduauto hind 588 500 krooni.

Sõiduomadused ****

Disain ****

Mugavus *****

Mahutavus ****

Hind ****

Hinne 4,2

Kommentaarid
Tagasi üles