Tallinna kommunaalameti juhataja Ain Valdmann, miks ei käinud sel nädalavahetusel täie hooga pealinna ühe olulisema tänava Tartu maantee ehitus? Oleks ju igati loogiline, et nii tähtis tee ehitatakse valmis ja avatakse liiklusele võimalikult kiiresti.
Ain Valdmann , Tallinna kommunaalameti juhataja:
Minu asetäitja käis Tartu maantee objekti jalgrattaga inspekteerimas laupäeval nii hommikul kell kolmveerand kümme kui ka päeval kell kaks ja vähemalt kuues punktis töö käis. Seega on minul info, et nädalavahetusel töö käis.
Kui pikk see laupäevane tööpäev täpselt oli, ei oska öelda. Küll on aga meie töökoosolekutel protokollitud, et tööpäevadel on tööpäeva maksimaalne pikkus 723. Minu laual on ühe kodaniku pöördumine selle kohta, miks me lubasime tööd teha öösel kell 1.30.
Öösel töid üldjuhul ei tehta?
Siin on öörahu probleem. Ühel ööl masinad ilmselt töötasid pikemalt ja siis tuli kohe ka kodaniku vastukaja, et sõbrad, pidage hoogu. Täitsa kindel on see, et suvel tulevad ka sellised nädalavahetused, kus töötatakse nii laupäeval kui ka pühapäeval pikalt. Eriti kui asfalteerimine pihta hakkab.
Aga kas laupäeval ja pühapäeval peab töö käima või mitte?
Ei pea iga laupäev ja pühapäev. Mu kolleegid veel täpsustavad tööde graafikut, et kas me saame seda terve suve peale nädalavahetuste kaupa lahti kirjutada, aga kui te lähete analoogilist objekti vaatama üle mere Soome, siis seal ei liigu mitte ühtegi lille laupäeval ja pühapäeval, sest ametiühing ei lubagi inimest nädalavahetusel välja ajada. Ning ka meil tasustatakse nädalavahetuse tööd kõrgemalt.
Võib-olla sellest on tingitud ka see, et firmad ei soovi nädalavahetusel töid teha, kuigi linlase huvi oleks, et tee saaks hästi kiiresti valmis.
Mina usun, et see ehitus on normaalses graafikus. Kui me oleksime nüüd riigihankes firmadele ette andnud töögraafiku, et nad peavad igal juhul töötama seitse päeva nädalas ja peaaegu et ööpäev läbi, siis oleks niigi kõrge teeremondi hind (220 miljonit krooni toim.) kahtlemata kasvanud veelgi. (PM)