/nginx/o/2013/09/05/2091129t1h4c73.jpg)
Pühapäeval tuli Tallinnas Mere puiesteel asuvas Kuulsaalis bowlingut mängida soovijatel tavapärasest taksist 90 krooni rohkem maksta. Hiljem tunnistas ettevõte eksimust ja teatas rohkem raha küsinud teenindaja vallandamisest.
Pühapäeval, mil kogu Eesti tähistas taasiseseisvumise 15. aastapäeva, otsustasime sõpradega veeta õhtupooliku Tallinnas Mere puiesteel asuvas Kuulsaalis bowlingukuule veeretades. Teadsime, et mängutunni eest tuleb maksta 150 krooni just nii palju selles bowlingusaalis pühapäeviti tavapäraselt küsitakse ning sama summa on kirjas ka saalis plakatitel.
Teenindaja lasti lahti
Kuulsaali teenindaja teatas aga, et riigipüha puhul tuleb meil maksta tunni bowlingu eest hoopis 240 krooni. Meie küsimusele, miks nii ja mispärast pole asjakohaseid kirju väljas ei saali seintel ega letil hinnakirjas, vastas töötaja üleolevalt, et kui meile neil ei meeldi, võime mujale minna.
Kuulsaali juhataja Indrek Kikas nimetas juhtumit väga kahetsusväärseks ja tunnistas ettevõtte viga. «Piinlik tunnistada, aga viga oli meiepoolne. See võis tuleneda teenindaja valest informeeritusest,» ütles ta. «Muidu me teame tarbijakaitsereegleid küll.»
Kikas selgitas, et riigipühade ajal kehtib neil teine hinnakiri ja siis pannakse vastavad sildid saali ja letile välja, kui aga riigipüha langeb nädalavahetusele, siis kallimat hinda ei küsita.
Vea parandamiseks kutsus Kikas meie seltskonda tasuta mängima ning palus juhtunust mitte kirjutada. «Me ei taha, et meile jääks mingi märk külge,» ütles ta. «Tahame, et meid samastataks heade emotsioonidega ja meile tuldaks lõbutsema, mitte kaklema.»
Veidi hiljem helistas Kikas Postimehe toimetusse tagasi ja teatas, et pühapäeval rohkem raha küsinud neiu vallandatakse. «Ta tunnistas, et selline juhtum leidis aset, ja meie töösuhe temaga ei saa jätkuda,» ütles Kikas, viidates bowlingu valdkonna tihedale konkurentsile ja lubamatusele klientidega niiviisi käituda.
Hind olgu nähtaval kohal
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Kristina Vaksmaa ütles, kauplejal ei ole õigust küsida hinnakirjas sätestatust kõrgemat hinda. «Kui tarbijalt teenuse eest küsitud hind ei vasta hinnakirjas teavitatud hindadele, on tegemist tarbijakaitseseaduse rikkumisega,» ütles ta.
Vaksmaa sõnul on kauplejal õigus kehtestada teatud nädalapäevadel või riigipühadel soodustusi või erihindu, kuid sel juhul peavad hinnad olema ka üheselt mõistetavalt välja pandud ning teenuste hinnakiri peab asuma kohas, kus tarbijad seda näevad.
Võimalikust tarbija eksitamisest ning tarbijakaitseseaduse rikkumisest tuleks kindlasti teavitada ka tarbijakaitseametit, kes järelevalve korras ettevõtet kontrollib.
Teenuse hinna avaldamine
Tarbijale teenust pakkudes või vahetult enne osutamist peab kaupleja teavitama tarbijat teenuse hinnast või teenuse tariifidest, milles sisaldub käibemaks ja kõik muud maksud.
Pakutavate teenuste hinnakiri või teenuse hinna arvutamise aluseid kirjeldav muu dokument peab olema müügikohas välja pandud selliselt, et see oleks tarbijale kergesti märgatav.
Võimaluse korral peaks hinnakiri olema tarbijale nähtav ka väljastpoolt müügikohta. Toitlustusettevõtte peasissekäigu läheduses peab olema pakutavate roogade ja jookide hinnakiri.
Allikas: tarbijakaitseseadus