Lukase soovitus õpetajatele: täitke aruandlust nii vähe, kui võimalik

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õpetajatel tuleb praegu lisaks õpetamisele tegeleda väga palju ka paberitööga.
Õpetajatel tuleb praegu lisaks õpetamisele tegeleda väga palju ka paberitööga. Foto: Caro / Scanpix

Haridusminister Tõnis Lukas lubas koolialguse eel, et kavatseb sel õppeaastal võtta tõsiselt käsile õpetajate bürokraatia vähendamise, kuid täpseid ettepanekuid selleks tal siiski veel pole.

«Dokumentatsiooni-aruandlust tuleb täita nii palju, kui tarvis, nii vähe, kui võimalik. Teatud juhtudel on kõik olemasolevad aruandetüübid kindlasti olulised, kuid neid peaks täitma sel määral, mis on kasulik,» sõnas Lukas vastuseks Postimees.ee küsimusele, kuidas ta õpetajate bürokraatiat vähendada kavatseb.

«Me teame, et osa sellest täidetud dokumentatsiooni mahust läheb kas üldstatistikasse või ei lähe kuhugi, jääb lihtsalt tolmuma. Aga töö on tehtud,» põhjendas minister vajadust õpetajate paberitöö vähendamiseks.

Näiteks pidas ta silmas maksimalistlikult kõikides aruannetes kõikide lahtrite täitmist, väga tehniliste õppeplaanide koostamist pikalt ette.

«See peab olema paindlikum ja kooli juhtkond peab olema filter, et õpetajatelt ei nõutaks liiga palju. Juhtkond võiks võtta suurema osa sellest koormusest enda peale, et õpetaja saaks märgata abivajajat ja tegeleda õpetamisega,» lisas Lukas.

Ühtegi konkreetset dokumenti, mille täitmist ta õpetajatelt enam ei nõua, minister siiski välja veel ei toonud. «Me võime ka selleni jõuda, tõenäoliselt jõuamegi selleni, et nomenklatuur väheneb, aga ma ei pea siin nüri võitlust lohega. Tean, et sisuliselt on võimalik mahtu vähendada ja ma võitlen selle eest,» lubas hariudsminister.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles