Skip to footer
Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Gunnar Kobin: Tallinna väravad peavad olema avatud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ekspress Grupi juhatuse esimees Gunnar Kobin.

Arutletud on võimaluse üle viia lennujaama ja endise Dvigateli tehase territooriumi vahelt läbi tee. Nii saaksid Lasnamäele sõitjad vältida Ülemiste ristmikku.

Tallinn on viimastel aastatel arenenud meeletu kiirusega, mille ilmseks tõestuseks on kinnisvarahindade kiire tõus ja linnaruumi ümberkujunemine. Välismaalased, kes pole kümme aastat Tallinnas käinud, leiavad eest täiesti uue linna.

Tallinna areng on paljudele välisinvestoritele väga sümpaatne ja see on ka peamiseks põhjuseks, miks Tallinnast on kujunenud atraktiivne investeerimiskeskkond mitte ainult põhjamaalastele, vaid ka paljudele lääneeurooplastele.

Kasvavad ummikud

Ainus probleem on üha kasvavad ummikud.

Uusehitiste taustal muutub järjest olulisemaks linna liikluskorraldus ja koguni 900 kilomeetri pikkuse teedevõrgu kvaliteet. Pudelikaelte vähendamine ei ole mitte ainult linnavalitsuse, vaid ka arendajate ülesanne, kes peavad üheskoos looma linlaste ja külaliste jaoks parima keskkonna.

Alates lumehooaja lõpust ja Tartu maantee ümberehitustööde algusest on Tallinnas tohutult suurenenud ummikute hulk ja pikenenud nende kestus. Näiteks Viimsist kesklinna jõudmine võtab pärast suvepuhkuse lõppu uskumatu aja, 40 minutit.

Samasugused sabad nagu on Russalka ristmikust kesklinna poole, on hommikusel tipptunnil igal suuremal kesklinna viival ristmikul. Muidugi ei saa Tallinna ummikuid võrrelda maailmalinnade tundidepikkuste liiklusseisakutega, kuid meie jaoks on need siiski tüütud ja me peame leidma neile parimaid võimalikke leevendusviise.

Paratamatud ummikud

Tallinn areneb enneolematu tempoga ja ummikud tipptunnil on paratamatus, millega me ei ole veel lihtsalt harjunud. Kui londonlased tipptunnil Tallinnas peaksid sõitma, tunduks see neile paradiisina.

Tegelikult on Tallinna kesklinnas autoga liikumisel keskmine kiirus oluliselt kõrgem kui ükskõik millises teises arenenud lääneriigi pealinnas. Kui Londoni kesklinna läbides on keskmiseks kiiruseks viis kilomeetrit tunnis, siis Ülemiste City hiljuti tellitud liiklusuuringust nähtub, et näiteks Õismäelt kaubamaja juurde sõites on keskmine kiirus 17 kilomeetrit tunnis.

Selge see, et üha enam autostuvas linnas ei aita ainult efektiivsematest liiklussõlmedest, vaid oleks vaja ka vähem autosid. Trend on aga ju vastupidine.

Linn ja erakapital koos

Pikaajalisi lahendusi oodates saab teha ka väiksemaid tegusid. Ülemiste ristmiku puhul on erakapital ja linnavalitsus jõud ühendanud.

Mõni nädal tagasi oli ajakirjanduses jutuks, kuidas muuta Ülemiste ristmik – üks Tallinna peamine värav – kiiremini ja paremini läbitavaks. Kahe kuu pärast avatakse Smuuli tee pikendus, mis loob võimaluse kõigil Kadriorus, Lasnamäel, Pirital ja Viimsis elavatel inimestel jõuda Ülemistele ning lennujaama kiiremini kui kunagi varem.

Samal ajal on lõppenud projekteerimistööd ka Ülemiste ristmiku kosmeetilisel ümberehitusel, kus põhiline on viia väljasõit Suur-Sõjamäe teelt kooskõlla avatava Smuuli tee pikendusega, aga võimalusel suurendada ka viaduktialuse ridade arvu.

Kuid Ülemiste ristmiku liikluskoormuse vähendamiseks on veel üks viis.

Arutluse all on olnud võimalus viia lennujaama ja endise Dvigateli tehase territooriumi vahelt läbi tee. Tee ühendaks Suur-Sõjamäe tänavani jõudes Tartu maantee Smuuli tee pikendusega enne Ülemiste ristmikku ja võimaldaks seega kõigil Peterburi maanteele või Lasnamäele sõitjatel Ülemiste ristmikku vältida.

Selle saaks hea tahtmise korral ellu viia juba järgmisel aastal, sest selline teedevõrgustik on tegelikult juba olemas.

Kirjeldatud lahendus toetaks ka linna suurepärast plaani rajada Ülemistele transpordikeskus. Minu arvates on uue bussijaama jaoks ideaalne koht Ülemiste kaubanduskeskuse parkla või selle naabrus.

Linnal tuleks imeruttu kaubale saada Ülemiste kaubanduskeskuse omanikuga ja mõelda samasuguse bussiterminali rajamisele, nagu on Viru keskuse all. Lennujaamast üle Sossi mäe suunduvat trammiliini pidi saaksid kõik lennu- või bussijaama saabunud külalised kesklinna viie minutiga!

Selliste lahendustega on Ülemiste vanake kindlasti väga rahul – elu läheb paremaks, aga Tallinn ei saa ikka veel valmis!

Kommentaarid
Tagasi üles