Maavalitsus tahab saarlaste praamisoodustuse siduda ID-kaardiga

Urmas Seaver
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praam Kuivastu - Virtsu liinil.
Praam Kuivastu - Virtsu liinil. Foto: Raigo Pajula

Saare maavalitsus tegi riigikogu majanduskomisjonile ettepaneku ühtlustada autode ja busside piletihind praamil ning võimaldada Saaremaa ja Hiiumaa püsielanikele sooduspiletit ID-kaardi põhjal.

 «Parvlaevade liinimeetri hind peaks olema ühesugune kõikidele transpordiliikidele, kuid praegu
on busside liinimeetri hind ligikaudu kolm korda kallim auto liinimeetrist,» kirjutas maavalitsus kirjas riigikogule. «Samuti on ebaselged hinnakujunduse alused, sest Hiiumaa liinil on pilet läbitava vahemaa arvestuses kaks korda odavam kui saarlastel.»

OÜ Väinamere Liinid tegevjuht Urmas Treiel ütles ajalehele Meie Maa, et on käinud riigikogu töökomisjonis sel teemal arvamust avaldamas. «Tegemist on igati mõistliku ettepanekuga, sest pudelikaelaks on tekipind, mitte niivõrd inimeste arv laeval,» ütles ta.

Saarte püsielanikele mõeldud sõidusoodustust soovitab maavalitsus hakata ellu viima aga ID-kaardi põhiselt.

«Soodustus ei peaks kaasnema sõidukiga, nagu praegu, vaid siiski inimesega,» kirjutas maavalitsus. «Teeme ettepaneku anda vedajale õigus rahvastikuregistri kiirpäringute alusel, kasutades ID kaarti.»

Maavalitsuse hinnangul saaks siis anda soodustust igale Saare maakonnas elanikeregistri järgi elavale isikule isikut tõendava dokumendi esitamisel.

Kuna ID-kaardiga kiirpäringut paroolide ja muude turvanõuete tõttu teha ei saa, pooldab Väinamere Liinid kliendikaardi kasutuselevõttu. Küll aga võimaldavad uued, paari kuu pärast tööle hakkavad sadamasüsteemid hakata fikseerima isegi autovärvi.

«Kui kliendikaart antakse näiteks mõnele oma tuttavale ja autovärv ei ole vastavuses, siis annab süsteem alarmi,» märkis Treiel.

Sama kirjaga tegi maavalitsus riigikogu keskkonnakomisjonile ettepaneku vähendada saartel ehituskeeluvööndi ala praeguselt 200 meetrilt 100 meetrile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles