/nginx/o/2013/09/05/2234981t1h50ee.jpg)
Kui bussidotatsioon jääb tuleval aastal nii väikseks, nagu on praegu kavas, võib see jätta käigust ära LõunaLäänemaa kohalikud bussiliinid.
Lääne maavalitsuse ühistranspordispetsialisti Harri Ermani sõnul ei ole Läänemaal praegu ühtegi kohalikku bussiliini, mis ilma dotatsioonita toime tuleks, kirjutas Lääne Elu.
Tulevaks aastaks näeb majandusministeerium eelarves ette aga dotatsiooni, mis jätaks eesseisvat kütuseaktsiisi tõusu arvestades bussifirmadele toimetulekuks tänavusest vähem raha.
Läänemaal sõidab kohalikke liine kolm bussifirmat: Haapsalu Autobaas, GoBus ja L&L LõunaLäänemaal. Ermani sõnul lõpevad kõigi kolme maakonnaliini operaatori lepingud tänavu. «Uuest hankest pole sellistes oludes juttugi. Tuleb praegusi meelitada, et nad edasi sõidaksid,» ütles ta.
Kui praegune dotatsioonisumma ei kasva, lõpetab L&Li juhataja Aivar Lämmergase sõnul liinidel sõitmise. «Ma ei ole võimeline maal edasi vedama,» ütles ta. «Mul lõpeb liinileping ja ma lihtsalt lõpetan.»
Lämmergase sõnul tähendaks see maaelu väljasuremist. «Minu liinid on puhtalt dotatsiooni peal. LihulaRumba, Mõisaküla ja Tuhu liinil sõidab võibolla 34 memmekest. Ärilises mõttes võiks ju liini kinni panna, aga mis inimestest saab?»
«Lahendus on lihtne kas leida riigieelarvest raha juurde või võtta liine vähemaks,» tunnistas Harri Erman. «Veel üks halb lahendus on muuta sõitude sagedust harvemaks.»