Päevatoimetaja:
Ulla Länts
+372 666 2307
Saada vihje

Napp toetus võib kaotada Lõuna-Läänemaa bussiliinid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vatla bussipeatus Läänemaal.
Vatla bussipeatus Läänemaal. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Kui bussidotatsioon jääb tuleval aastal nii väikseks, nagu on praegu kavas, võib see jätta käigust ära Lõuna–Läänemaa kohalikud bussiliinid.

Lääne maavalitsuse ühistranspordispetsialisti Harri Ermani sõnul ei ole Läänemaal praegu ühtegi kohalikku bussiliini, mis ilma dotatsioonita toime tuleks, kirjutas Lääne Elu.

Tulevaks aastaks näeb majandusministeerium eelarves ette aga dotatsiooni, mis jätaks eesseisvat kütuseaktsiisi tõusu arvestades bussifirmadele toimetulekuks tänavusest vähem raha.

Läänemaal sõidab kohalikke liine kolm bussifirmat: Haapsalu Autobaas, GoBus ja L&L Lõuna–Läänemaal. Ermani sõnul lõpevad kõigi kolme maakonnaliini operaatori lepingud tänavu. «Uuest hankest pole sellistes oludes juttugi. Tuleb praegusi meelitada, et nad edasi sõidaksid,» ütles ta.

Kui praegune dotatsioonisumma ei kasva, lõpetab L&Li juhataja Aivar Lämmergase sõnul liinidel sõitmise. «Ma ei ole võimeline maal edasi vedama,» ütles ta. «Mul lõpeb liinileping ja ma lihtsalt lõpetan.»

Lämmergase sõnul tähendaks see maaelu väljasuremist. «Minu liinid on puhtalt dotatsiooni peal. Lihula–Rumba, Mõisaküla ja Tuhu liinil sõidab võib–olla 3–4 memmekest. Ärilises mõttes võiks ju liini kinni panna, aga mis inimestest saab?»

«Lahendus on lihtne — kas leida riigieelarvest raha juurde või võtta liine vähemaks,» tunnistas Harri Erman. «Veel üks halb lahendus on muuta sõitude sagedust harvemaks.»

Kommentaarid
Tagasi üles