/nginx/o/2013/09/05/2237429t1ha825.jpg)
Tänavusel õpilaste informaatikaolümpiaadil peetava mänguprogrammeerimise võistluseks tuleb koolilastel valmis kirjutada piljardit mängida oskav programm.
Tartu Ülikooli teaduskooli ja tema partnerite korraldatavad õpilaste informaatikavõistlused algavad 5. novembril kõigile
vanuserühmadele mõeldud informaatikaviktoriiniga «Kobras» ning jätkuvad 11. novembril informaatikaolümpiaadi loengupäevaga Tartus.
Olümpiaadi lahtine võistlus peetakse 12. kuni 18. novembrini, lisaks toimub tänavu aga ka mänguprogrammeerimise võistlus, mille TÜ teaduskool korraldab koostöös firmadega Playtech ja WM-data.
Viktoriinis «Kobras» tuleb leida vastuseid peamiselt kooli arvutitunnis käsitletud teemadel esitatud küsimustele, informaatikaolümpiaadil pannakse õpilased aga täitma ehtsaid programmeerimisülesandeid, ütles olümpiaadi ürii esimees Ahto Truu.
«Ülesandes on antud mingi olukord ning võistleja peab kirjutama programmi, mis loeb sisse seda olukorda kirjeldavad andmed ja teeb neist soovitud järeldused. Näiteks antakse linnade vahekaugused ning palutakse kirjutada programm, mis koostaks kõige sobivama marsruudi punktist A punkti B, võttes seejuures arevesse ka võimalikke komplikatsioone, nagu teemaksud jms,» selgitas Truu.
Mänguprogrammeerimise võistluse tarvis tuleb õpilastel juba kodus valmis kirjutada piljardit mängida oskav programm.
See eeldab programmeerimise kõrval ka piljardimängu head tundmist programmile tuleb selgeks õpetada, milline löök on tulemuslik, milline mitte.
Võistlusel pannakse programmid omavahel jõudu katsuma vahekohtunikprogrammi valvsa silma all. Lisaks hinnatakse ka piljardiprogrammide kasutajaliidese läbimõeldust ja mugavust.
Olümpiaadi kuus parimat osalevad aprillikuus Poolas peetaval Balti informaatikaolümpiaadil. Neist omakorda neli parimat sõidavad augustis Eesti koondise ridades Egiptusesse rahvusvahelisele informaatikaolümpiaadile.