Erafirma rajab koostöös linnaga moodsa bussiterminali ja ärihoone

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ligi 58 000 ruutmeetri suuruse maapealse pinnaga büroohoone ja bussiterminali autorid on arhitektid Madis Eek ja Reio Avaste. Kompleks valmib linna ja PalmGrupi koostöös.
Ligi 58 000 ruutmeetri suuruse maapealse pinnaga büroohoone ja bussiterminali autorid on arhitektid Madis Eek ja Reio Avaste. Kompleks valmib linna ja PalmGrupi koostöös. Foto: Repro

Linnaliinibusside ilmetu seisukoha asemele Hobujaama ja Ahtri tänava nurgal kerkib mõne aasta pärast nüüdisaegne kinnine bussiterminal ning kuni 9-korruseline ärihoone, mille rajamises teeb erafirma linnavalitsusega tihedat koostööd.

Abilinnapea Eha Võrk ütles, et koostööprojekt on linnale igati kasulik, sest kõik hoone ehitamise ja bussiliikluse ajutise ümberkorraldamise kulud kannab erafirma OÜ PalmGrupp. Linn ongi eelkõige huvitatud sellest, et Hobujaama praegune ilmetu liinibusside seisukoht saaks korda ning sinna kerkiks korralik kinnine bussiterminal.

«Me oleme arvestanud nii, et kui meie (linn – toim) saame bussiterminali ning 72 parklakohta, siis vähemasti praegusi ehitushindasid silmas pidades oleme ikkagi plussis,» selgitas Võrk.

Vajalik koostöö

Praegu koosneb tulevase bussiterminali ja büroohoone maa-ala kahest kinnistust, millest suurem kuulub PalmGrupile ja pisem linnale. Koostamisel oleva detailplaneeringu järgi liidetakse need kinnistud üheks. Kui planeeringu kehtestamisel ei teki mingeid erilisi takistusi, peaks rajatis umbes nelja aasta pärast valmis olema.

Võrk mainis, et läbirääkimised erafirmaga sobiliku lahenduse leidmiseks kokku 2,1 hektari suuruse maa-ala arendamisel on kestnud juba mitu aastat. Koostöö tegemise algatus tuli tema sõnul PalmGrupilt. Linnavalitsus võttis ettepaneku meeleldi vastu.

«Linnavalitsuse üks ülesandeid ongi ju linnaruumi korrastamine,» kinnitas Võrk. «Praegu on nii, et sadama poolt tulles hakkavad inimestele esimese asjana silma tossavad bussid. Teiseks saab tulevases kinnises terminalis luua bussijuhtidele senisest parema olme.»

PalmGrupi omanik Janno Rokk ütles, et bussiterminali ja büroohoone ehitamine ning bussiliikluse ajutine ümberkorraldamine läheb hinnanguliselt maksma vähemalt 100 miljonit krooni.

Sobib keskkonda

Kuna aga liinibussidel ei ole sealt kuhugi minna, oleks Roki sõnul see haljasala nagunii rajamata jäänud. Seetõttu oligi mõistlik leida koos mingi uus lahendus.

Rokk mainis, et ehitatavasse majja kavandatakse põhiliselt bürooruume. Kui aga tekib nõudlus, on võimalik sinna rajada ka hotell. Niisuguse plaani teostumine sõltub sellest, kas on võimalik leida tugev hotellipidaja-firma.

PalmGrupp peab leidma büroohoone ehitamise ajaks liinibussidele uue lõpp-peatuse. Roki sõnul on ta linnaametnikele pakkunud välja mitu varianti: suunata bussid ajutiselt kas Lootsi tänavale või Balti jaama juurde.

Rajatava bussiterminali ja ärihoone eskiisi koostanud arhitektuuribüroo Eek & Mutso arhitekt Madis Eek mainis, et maja kavandamisel on arvesse võetud kõrvalasuva viljaelevaatori, Admirali maja ning Forumi ärikeskuse ja elamute kõrgust.

Projekti järgi paiknevad äri- ja büroopinnad ümber haljastatud katuseterrassi, mis paikneb neljanda korruse kõrgusel. Terrassi all asub parkimismaja ja esimene korrus on pea täielikult bussiterminali päralt. Ka kaks maa-alust korrust on autode hoidmiseks mõeldud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles