USA blogipidajate meelest solvab ahvireklaam Obamat

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõmulise reklaami leiab ka videoportaalist YouTube.
Kõmulise reklaami leiab ka videoportaalist YouTube. Foto: Repro

Kas telereklaamis valimisplaguga vehkiv ahvipärdik võiks solvata Ameerika mustanahalist presidendikandidaati Barack Obamat? Võib-olla, sest just säärase süüdistuse pärast tuli Jaapani ühel mobiilifirmal oma vastne reklaamikampaania katkestada.

Jaapanlaste telefonikompanii eMobile’i nüüdseks tele-eetrist kõrvaldatud reklaami peakangelane oli ülikonnas ahvipärdik, kelle toetajad kandsid videoklipis plakateid tekstiga «Muutus».



Kampaania idee oli lihtne – õhutada inimesi oma mobiilioperaatorit vahetama. Ahvi peetakse Jaapanis ka pühaks loomaks, mistõttu leiab selle looma kujutisi nii budistlikest templitest kui ka shinto pühakodadest.



USA blogipidajatele mobiilifirma selline valik aga ei meeldinud – nad nägid pärdikus otsest rassismist pakatavat vihjet demokraatide presidendikandidaadile Barack Obamale, kes pürib esimese mustanahalisena USA presidenditoolile. Ka Obama valimiskampaania on üles ehitatud muutustele – «Me usume muutustesse,» hüüavad temagi valimisplakatid.



eMobile kinnitas, et on seda väidetavalt rassistlikku makaaki oma reklaamides varemgi kasutanud.



«Meil ei olnud plaanis Obamat solvata, kuid blogipidajate pahameele pärast otsustasime reklaamist loobuda. Peame arvestama, et eri kultuurid mõistavad kampaaniat erinevalt,» vahendas Reuters eMo­bile’i juhi Sachio Semmoto sõnu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles