Kas telereklaamis valimisplaguga vehkiv ahvipärdik võiks solvata Ameerika mustanahalist presidendikandidaati Barack Obamat? Võib-olla, sest just säärase süüdistuse pärast tuli Jaapani ühel mobiilifirmal oma vastne reklaamikampaania katkestada.
USA blogipidajate meelest solvab ahvireklaam Obamat
Jaapanlaste telefonikompanii eMobilei nüüdseks tele-eetrist kõrvaldatud reklaami peakangelane oli ülikonnas ahvipärdik, kelle toetajad kandsid videoklipis plakateid tekstiga «Muutus».
Kampaania idee oli lihtne õhutada inimesi oma mobiilioperaatorit vahetama. Ahvi peetakse Jaapanis ka pühaks loomaks, mistõttu leiab selle looma kujutisi nii budistlikest templitest kui ka shinto pühakodadest.
USA blogipidajatele mobiilifirma selline valik aga ei meeldinud nad nägid pärdikus otsest rassismist pakatavat vihjet demokraatide presidendikandidaadile Barack Obamale, kes pürib esimese mustanahalisena USA presidenditoolile. Ka Obama valimiskampaania on üles ehitatud muutustele «Me usume muutustesse,» hüüavad temagi valimisplakatid.
eMobile kinnitas, et on seda väidetavalt rassistlikku makaaki oma reklaamides varemgi kasutanud.
«Meil ei olnud plaanis Obamat solvata, kuid blogipidajate pahameele pärast otsustasime reklaamist loobuda. Peame arvestama, et eri kultuurid mõistavad kampaaniat erinevalt,» vahendas Reuters eMobilei juhi Sachio Semmoto sõnu.