Pärast punaste sissemarssi sai sellest majast peagi Kinokroonika Eesti stuudio, mida võibki pidada Tallinnfilmi alguseks. Kuni 1960. aastateni pesitses nende müüride vahel korralik nõukogude asutus, kus koosolekuidki peeti vene keeles.
«Eesti filmikunsti tõus 1960. aastatel sai teoks tänu sellele, et Jossif Vissarionovitsh natuke enne seda lõpuks ära suri,» rääkis Ruus. «Detsembris 1963 nimetati Tallinna Kinostuudio ümber Tallinnfilmiks, ehkki nimi ning kuulus laternakujutisega embleem olid juba varem olemas,» meenutas ta.
Ruusi arvates on paradoks, et suurem osa eesti filmikunstist on sündinud just nõukogude ajal. Legendaarsele dokumentaalfilmide stsenaristile ja lavastajale Ülo Tambekile kuulub ütlus, et filme tehti mitte tänu kommunistliku partei hoolitsusele, vaid sellest hoolimata.
Hoolimata hoolitsusest tehti Tallinnfilmis (või selle eelkäijais) ringvaateid aastast 1945, mängufilme aastast 1954, nukufilme aastast 1957 ja joonisfilme aastast 1971.
Tallinnfilmi kunagisest hiilgusest on täna vähe järel. Aastal 1968 ilmus ajalehes Sirp ja Vasar artikkel «Suur üksiklane», mille pealkirigi vihjab stuudio monopolistlikule rollile omaaegse Nõukogude Eesti laineharju meenutava sinitaeva all.
«Paarikümneaastase tegevuse tulemusena on Tallinnfilm arenenud dokumentaalstuudiost kombinaatstuudioks, loonud piisava tootmisbaasi 2,5 mängufilmi lavastamiseks aastas ja kujundanud kollektiivi, kelle käe all on valminud 23 nukufilmi, üle saja dokumentaalfilmi, ligi tuhat ringvaadet ja 34 mängufilmi,» kirjutati 1968, kui paljud Tallinnfilmi kuulsamad palad olid ju veel tegemata.
1974. aastal, mida Ruusi sõnul võib pidada Tallinnfilmi kõrgajaks ja ühtlasi stagnatsiooni alguseks, tehti kolm täispikka mängufilmi, 14 dokumentaalfilmi, kolm nukufilmi ja kolm joonisfilmi ning 24 ringvaadet. Kokku oli selleks ajaks Tallinnfilmis vändatud juba 50 täispikka mängufilmi.