Eesti Telefon - kontrollimatu monopol!

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eesti Telefoni ootamatu teade riigisiseste kõnehindade ühtlustamisest, mis tõstab juba alates aprilli algusest kohalike kõnede hinda võrreldes praegusega 42 protsenti, näitab telefonigigandi hoolimatut suhtumist oma klientidesse, kinnitab tänane Postimees oma juhtkirjas.

Veelgi enam, poole aasta jooksul kallineb telefonikõne naabermajja ehk nn kohaliku kõne minut juba teist korda. Uudist ei pehmenda ka teade alandada riigisisese kaugekõne hinda kaks korda. Jääb vaid tõdeda, et telefonimonopoli hinnapoliitika üle puudub igasugune kontroll. Kui energiamonopolil Eesti Energial on vähemalt kohustus selgitada kavandatavaid hinnatõuse, saada tururegulaatori nõusolek ja teatada hinnamuutustest pool aastat ette, siis Eesti Telefon võib tõsta hindasid nii nagu heaks arvab. Kas tõsta hindu 20, 50 või koguni 100 protsendi võrra, pole telefonifirmale mingi probleem! Vagurad ja rumalad kliendid, kes on aheldatud telefoniliini pidi suure börsifirma külge, muudkui aga maksku ning ärgu julgegu isegi midagi pärida. On sümboolne, et eile sulges Eesti Telefon oma populaarse klienditeeninduspunkti Gonsiori tänaval ja teatas samal päeval mõistetamatust riigisiseste hindade ühtlustamise kavast. Klient, kes kõneleb telefoniga mõnesaja krooni eest kuus, ei vääri lihtsalt teenindamist, sest see ei tasuvat ära. Samas moodustab selline vähelobisevate klientide armee kokku arvestatava suuruse, kelle arvelt on mõnus oma sadadesse miljonitesse küündivat kasumit eriliste riskideta suurendada. Selliste klientide peale ei pea jahti isegi telefoniturult oma osa noolivad teised telefonioperaatorid. Nii ei jäägi vaesel ja vähese jutuga kliendil muud üle, kui protestiks telefonifirma omavoli vastu loobuda telefonist ja osta mobiil, millega kõnekaarti kasutades on võimalik hädapärased kõned pidada ära suhteliselt odava hinna eest. Kummaline on, et riik laseb telefonifirmal, mille suuromanik ta ise on, juba mitmendat korda järjest enda üle irvitada. Nii tegi Eesti Telefon varasematel aastatel äriplaane peites, oma võrke konkurentidele (mitte)avades ning nüüd hiigelhinnatõuse kehtestades. Jaburana mõjub selle kõige juures Eesti Telefoni kinnitus, et firma majandustulemusi hindade muutus oluliselt ei mõjuta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles