««Meelises» on, et vaata rahvast, püüa ära tunda tema häda, võibolla saad aidata,» Urmase hääl on märkamatult muutunud nii valjuks, et ka teise vaguniotsa on see vabalt kuulda.
«Nende bussidega nad ei lahenda midagi.»
Kell 19.36 sõidab rong viimast korda Orava jaama sisse. Tillukese jaamahoone ees põlevad lumes küünlad. Küünlaid on ka raudteejaama kõrvalmaja aias.
Propagandareisile saabunud noorpoliitik Arne Otter seisab põlvini lumes. Roosade gerberatega pärg käes. «Me sõidame veel Oravale tagasi, kui meie võimule tuleme.» Paneb pärja lumme. Otteril on püksisääred saapa sees, nii ei saa püksid märjaks.
Jaamaülema peas on nüüd ehtne Eesti jaamaülema müts, mis pidi olema kahtlaselt sarnane Prantsuse sõdurimütsiga. Silmis pisarad.
Napi pooltunni see rong seisabki, et võtta suund Tartu tagasi.
Vagunisaatjad kogunevad ühele pingile kokku. Sinisel õhupallil on kiri: «Mõ budem vsegda vmeste» ehk eesti keeles «Me jääme alati kokku».
Mõni küla jääb siiski bussita
Ehkki teede- ja sideministeerium on kinnitanud, et reisirongiliikluse lõppedes jõuavad uued bussiliinid ka sellistesse kohtadesse, kus bussid pole varem kunagi käinud, ähvardab mitme küla rahvast sunnismaiseks jäämine.
Lääne-Virumaa ja Järvamaa kolm piiriküla Karkuse, Reinevere ja Ambla-Koigi jäävad reisirongide bussidega asendamise tõttu üldse ilma bussiühenduseta, sest varem külasid läbinud bussiliin muutub, teatas ETA.
Selleks, et korvata rongide ärajäämist Tapa-Tamsalu- Tartu liinil, suunatakse bussiliin Tallinn-Aegviidu-Ambla- Tamsalu-Väike-Maarja-Laekvere pärast Amblat Tapale ja sealt otse Tamsallu, teatas Saksi vallavolikogu liige Andres Mandre.