Toyota RAV4 on üks väheseid Jaapani autosid, kus nii välis- kui ka sisedisaini võib teistele eeskujuks tuua, kasutatud on küll plastikut, kuid mitte tavapärast musta ja odavat, vaid eri toonides ning ühtse stiiliga.
Toyota RAV4 näib väljast väiksem, kui ta tegelikult on. Piisavalt jagub ruumi ka viiele inimesele. Eelmise mudeli võib RAV4 väljast vaadates ära tunda, eelmisega võrreldes on aga tegemist palju ümarama maasturiga.
Sisemuses on näidikud paigutatud valge taustaga ümmargustesse sportlikesse tunnelitesse, millesarnaseid võib leida ka Alfa 156-l. Keskkonsoolil on hallikas metalne plastik. Kui Toyota sama stiili ka ülejäänud autodele kannaks, ähvardaks Euroopa tootjaid suured ebameeldivused idast. Hästi istuvad kätte ka nahaga kaetud rool ja käigukang.
Palju ruumi
Sisemuses on RAVil ruumi ja sättimisvõimalusi piisavalt. Juht saab sättida istme esiosa kõrgust, rool võiks siiski liikuda ka sügavuti. Tagaistmeid saab 15 sentimeetri ulatuses edasi-tagasi liigutada, mis võimaldab arvatust natukene suurema kaubakoguse ära mahutada. Seljatugede kallet saab reguleerida ka tagaistmetel.
Kui aga on soov kaupa rohkem peale panna, saab tagumised istmed hoopis kokku lappida või autost välja tõsta. Siis jääb alles sile põrand. Kaubaruumi maht varieerub 410-520 liitrini, istmeid välja tõstes aga on kuni 970 liitrit.
RAV4 on saadaval kahe jõuallikaga. Väiksem on 1,8- ja suurem kaheliitrine. Esiveolise auto saab 1,8-liitrise mootoriga. Neljarattaveolise jõuallikas on kaheliitrine bensiinimootor, mida võib saada ka automaatkäigukastiga. Kaheliitrise kiirendus 10,6 sekundit sajakilomeetrise tunnikiiruseni on eelmises mudeliga võrreldes 0,4 sekundit parem.
Kaheliitrisel mootoril on hobujõude 150, tegemist on muutuvate klapifaaside vahe tehnoloogiat kasutava mootoriga. RAVi mootor on võimekas, kiirendamiseks tahab aga saada üksjagu pöördeid. Rahulikult liikumiseks piisab kahest-kolmest tuhandest pöördest, kui on aga vaja paremat kiirendust, tuleb jõuda nelja tuhande lähedusse, kus auto hakkab liikuma, nagu oleks tal peal turbomootor.
Prooviauto keskmiseks kütusekuluks tuli ligi kümme ja pool liitrit sajale kilomeetrile. Arv näib suurena, üks osa sellest pärineb RAV4 kõrgusest, sest õhutakistus on suurem kui sõiduautodel. Eelmise mudeliga võrreldes on see vähenenud küll 0,40-lt 0,34-le.
Maastikul saab hakkama
Maanteel kulus olenevalt sõidustiilist pardaarvuti järgi kaheksa-üheksa liitrit bensiini sajale kilomeetrile. Tehas kirjutab keskmiseks siiski 8,8 liitrit.
Kergemal maastikul saab RAV4 küll hakkama, raskemale minnes peaks aga julgestusauto kindlasti kaasas olema. Seal ei pruugi jõudu jätkuda. Peeglid on RAVil suured, mistõttu kõrval toimuv on nendest selgesti näha. Ka klaasiga kaetud ala on päris lai, manööverdamine pole probleem. Pisut tahavad küll harjumist auto gabariidid, mis alguses ei ole eriti hästi tunnetatavad.
Toyota on RAV4 vedrustusega vaeva näinud. Auto vedrustus on küll jäigem kui sõiduautodel, see tuleb aga maastikul sõites isegi kasuks.
RAVi tagumine luuk on aga hoopis uks, mis avaneb vasakult paremale. RAV4 varustusnimekiri on pikk, sinna kuuluvad ABS-pidurid, turvapadjad, roolivõimendus, raadio koos CD-mängijaga, elektrilised esiakende tõstukid, elektriliselt seatavad peeglid koos soojendusega.