Noored disainerid lõid uue kaubamärgi teismelistele

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eesti rõivatootjate poolt seni liiga riskantseks sihtrühmaks peetud teismelised saavad esmaspäevast osta just neile mõeldud rõivakollektsiooni Hula, mille toovad müügile Eesti Kunstiakadeemia (EKA) magistrantuuris õppivad noored disainerid.

Disainerite Eve Hansoni, Reet Ulfsaki, Anu Lensmenti ja Marit Ahvena loodud Hula kaubamärk on mõeldud eelkõige 15-19-aastastele noortele, kes vajavad julgeid, originaalseid ja võimalikult madala hinnaklassiga tooteid.

«Hakkasime uurima rõivaturgu juba paar aastat tagasi ja jõudsime ühesele arusaamale, et teismelistele pakub kaubandus praegu väga vähe võimalusi,» rääkis Anu Lensment.

Rohkem kui kolmesaja noore hulgas läbi viidud küsitlus näitas, et teismelised ostaksid olemasolevatest kaubamärkidest meelsasti Dieseli või Calvin Kleini tooteid, kuid need käivad hinna poolest üle jõu.

Kulutavad piisavalt

Eesti suured rõivatootjad on võtnud eesmärgiks luua tooteid inimestele alates 25. eluaastast, kelle sissetulek tõotab head kasumit. Välismaal armastatud odavamad noortemoe kaubamärgid pole aga erinevatel põhjustel veel jõudnud Eesti turule.

«Teismeliste ostujõudu alahinnatakse põhjendamatult, sest küsitluse järgi kulutab 15-19-aastane noor kuus riietele keskmiselt isegi kuni 1000 krooni ehk pea kaks korda rohkem kui täiskasvanu,» sõnas Lensment.

Kuigi teismelised ise enamasti raha ei teeni, suudavad nad vajaliku summa vanematelt välja lunida. «Enamik vanemaid jätab pigem endale kampsuni ostmata, aga lapsele antakse ikka järele,» leidis uue kaubamärgi üks autoreid.

Hula kaubamärki kandev kollektsioon tuleb järgmisest nädalast esialgu müüki vaid Tallinna Kaubamaja noorteosakonnas. Moekates värvides rõivaesemete hind jääb vahemikku 225-690 krooni. Partii suurus on vaid 300 rõivaeset, millest erinevaid tooteid on paarkümmend.

Õppetöö kordi odavam

Noorte disainerite loodud kollektsiooni kõige ebatavalisem pool seisneb selles, et koolitööna valminud tootevaliku väljatöötamise, kaubamärgi arendamise, tootmise, sihtrühmauuringute ja turunduse kulud ulatuvad praeguse seisuga vaid 50 000 - 70 000 kroonini. Rõivatööstuses nõuab uue kaubamärgi turule toomine tavaliselt miljoneid kroone.

«Et osaliselt on tegemist õppetööga, siis on meid väga palju heast südamest aidatud,» ütles Marit Ahven. Suurema osa rahast hankis kunstiakadeemia, kuhu luuakse rõivamoe ja kaubamärkide arendamisega seotud koolituseks eraldi firma. Ka Hula kaubamärk jääb EKA omandisse ning pärast disainerite õpingute lõppu jätkavad selle edasiarendamist teised kooli kasvandikud.

«Kui kaubamärk võetakse sihtrühma poolt hästi vastu, pole välistatud selle müük mõnele tootjale, tulevased üliõpilased võivad arendada uue,» sõnas Lensment.

Kolmsada toodet valmisid Tallinna kesklinnas renditud väikeses õmblusateljees. Tuttavate ja abivalmite firmade abiga kaasneb Hula müügile toomisega läbimõeldud meediakampaania, kuhu kuuluvad nii suured välireklaamid kui reklaamipind ajakirjades ja tutvustused televisioonis. Toote arendamisele eelnesid mahukad turu- ja tarbijauuringud, mida nõustasid tuntud sotsioloogid ja kaubandusspetsialistid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles