Soome firma Dynexco katsetab Kotkas uut mobiiltelefoniga kaupade eest tasumise süsteemi, mille puhul klient kannab raha spetsiaalsele mobiilikontole ja maksab sealt võetava rahaga kaupade ja teenuste eest.
Dynexco avas kolmes suuremas Soome pangas 5000 Kotkas elavale teenust katsetavale kliendile nn mobiilkontod, kuhu kliendid saavad raha kanda ning seejärel lühisõnumiga kanda raha üle taksosõidu, restoranis einestamise, toidukaupade ja parkimise eest. Näiteks taksosõidu eest tasumiseks peab inimene saatma teenuse telefoninumbrile lühisõnumi, milles on makse teostamiseks vajalik võtmesõna, taksofirma tunnussõna, ülekantav summa ning kliendi poolt tehingut kinnitav pin-kood. Raha saab üle kanda ka mõnele teisele mobiilkontot omavale mobiilikasutajale, sel juhul tuleb lühisõnumisse teenusepakkuja või kauba müüja tunnussõna asemele kirjutada raha saaja mobiiltelefoninumber. Raha ülekandmise eest saab tasuda kahel viisil. Inimesed, kes kasutavad mobiilikontot harva, maksavad ülekandetasu 2% tehingu summast, kuid mitte rohkem kui 0,8 eurot ehk 12,5 krooni. Inimesed, kes kannavad mobiiliga sageli raha üle, võivad ülekandetasu asemel maksta 1,2-eurost ehk 18,75-kroonist kuutasu. Sama mobiilkontot saab kasutada ka internetist teenuseid ja kaupu ostes näiteks mobiilihelinat tellides. Dynexco mobiilmaksete süsteem erineb Eestis kasutatavast mobiilkontost kahe asja poolest: raha saab mobiilkontolt kasutaja pangakontole ka tagasi kanda ning ülekanne mobiilkontolt raha saaja mobiilkontole toimub sekunditega. Uus mobiilmaksete süsteem jätab mobiilioperaatori praegusest, kuni pooleni teenuse hinnast ulatuvast teenuste vahendamise tasust ilma, ütles Dynexco president Jukka Laukanen. See võimaldab teenuste hinda alandada ja samal ajal teenusepakkujal rohkem raha saada, lisas ta. Laukanen kinnitas, et süsteem töötab sama turvaliselt kui pangaülekanne. Muuhulgas saab klient saab oma mobiilkontole määrata nii tehingu- kui ka päevalimiidi nagu internetipangaski. Dynexco alustas mobiilmaksete süsteemi arendamist kaks aastat tagasi ning on praeguseks katsetanud seda tuhande Helsingi kaubanduskeskuse kliendiga. «Kliendid leidsid, et seda on lihtne kasutada, ja ennustavad, et tulevikus võiks see asendada sularaha,» lausus Dynexco tegevdirektor Mika Heikkilä. Laukaneni sõnul hakkavad nad kogu Soomes pakkuma mobiilkontot pärast Kotkas katsetamise lõppu ja süsteemi lihvimist. Seejärel kavatseb ta hakata pakkuma uut mobiilkonto süsteemi esmalt Skandinaavias, Eestis, Lätis ja Leedus ning seejärel enamikes Euroopa riikides. «Oleme juba pidanud läbirääkimisi mõndade Balti riikide firmadega partnerite leidmiseks,» sõnas ta, kuid keeldus avalikustamast, millise valdkonna firmadega ta on Eestis läbirääkimisi pidanud. «Need ei ole pangad ega telefonioperaatorid,» lisas ta.