Fiat vajab aktsionäridelt kahjumite katteks lisaraha ja kaalub ka Ferrari viimist börsile.
Möödunud aastal 550 miljonit eurot kahjumit saanud Fiati suurimad probleemid on kokkukukkunud autoturg Brasiilias, Poolas ja Türgis.
Samuti alandavad koduturul Itaalias konkurendid hindu ainuüksi seetõttu, et kas või natukene Fiati käest turgu võita.
Lootusi ei ole täitnud ka uus Stilo, mille müük on jäänud kümnendiku võrra ootustele alla. Teised Fiati mudelid on aga vananenud ning kaotavad uutele konkurentidele.
Economisti andmeil töötavad Fiati tehased keskmiselt vaid 75-protsendise koormusega, kasumisse jõudmiseks oleks aga tarvis vähemalt 80-protsendist koormust.
Peale selle koormavad Fiati ka suured laenud, millest osa pärineb USA põllumajandustehnika tootja Casei ostmisest 1999. aastal.
Casei ühendas Fiat oma gruppi kuuluva New Hollandiga. Kuigi Case New Holland on kulusid kokku hoidnud, pole finantstulemused olnud kiita.
Kuue miljardi euroni ulatuv võlg pole Fiati jaoks suur, tegelikku võlakoormust hinnatakse ligi kümnele miljardile dollarile, mis on enamasti ka lühiajaline ja kallis.
Fiat kavandab järgneva kolme aastaga kulusid kokku hoida 4,5 miljardit eurot aastas, samuti müüa uusi aktsiaid ning kahe miljardi dollari eest vara, mistõttu võlakohustused peaksid vähenema kolme miljardi euro võrra.
Ühe võimaliku variandina on kaalutud ka Ferrari viimist börsile, mille 40-protsendilisest osalusest peaks laekuma ligi 800 miljonit eurot.
Kuigi Fiati 81-aastane suuromanik Giovanni Agnelli on kinnitanud, et ettevõtte põhitegevuseks on sõiduautod, on Fiat üha vähem investeerinud autodesse, laienedes sektoritesse, mis garanteeriksid kindla kasumi ja rahavoo - kindlustusesse ja energeetikasse.