MAI-keskuses saavad uued mobiiliteenused viimase lihvi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

MAI projekti juht Avo Ots demonstreerib arvutit, milles oleva tarkvara abil saab simuleerida mobiilivõrku, milles on liiga nõrk levi või liiga palju kasutajaid Tallinna Tehnikaülikooli, Ericsson Eesti ja EMT koostöös valminud MAI-keskuses katsetavad ja lihvivad oma mobiilseid teenuseid peaaegu kõik Eesti mobiiliteenuste pakkujad.

«Siin on tekkinud selline seltskond, et kui asjast rääkida, siis võib selle keeruliseks ajada,» lausub tehnikaülikooli sideõppejõud ja MAI projekti juht Avo Ots. «Sellised inimesed on operaatorite ja rakenduste loojate hulgas hinnas. Me oleme lihtsalt selline seltskond, kes aitab sellele kaasa, et katsetajad ei peaks tegema asju nullist peale.»

Praegu katsetavad mitmed firmad Otsa sõnul keskuses kiirel mobiilsel andmesidel ehk GPRSil ja kolmanda põlvkonna mobiilivõrkudes töötavaid rakendusi. Milliseid täpselt, ei tohi Ots öelda.

Tallinna Tehnikaülikooli teise korpuse neljandal korrusel asuva paarikümne ruutmeetri suuruse toa suurim varandus on kolm omavahel võrku ühendatud arvutit, millega saab teenuseid katsetada ning simuleerida erinevaid levitingimusi.

Ühes arvutis töötab rakendust kasutav klient, teises rakenduse server ja kolmandaga tekitatakse «mängult» soovitud parameetritega mobiilne keskkond, mille kaudu teenused jõuavad serverist kliendini.

«Siin saab näiteks teenuseid proovida kehva võrgu tingimustes tuhat korda läbi, seda ei saa Tallinnas kuskil teha,» räägib Ots. «Siin saab kõike simuleerida: liiga vähe ressurssi ehk liiga palju kasutajaid, liiga vähe levi, liiga palju pakette läheb kaotsi.»

Milline on Otsa hinnangul olnud siiani põnevaim testimine? «EMT parkimisrakendus sai siin täiuslikkust juurde: leiti üles mõned kohad, mis ei töötanud. Me nägime ikka väga tõsist vaeva,» vastab ta. «Parkimisega on see oht, et leiad pargitud auto asemel tühja koha.» Pärast testimist vähenes oluliselt oht, et parkimise alustamise sõnum ei jõua operaatorini ning parkimiskontroll teeb alusetult trahvi või veetakse auto sootuks minema.

MAI-keskuses on teiste seas viimase lihvi saanud mitmed Regio teenused. Lähimate restoranide otsimise teenus YourFood, maanteeinformatsiooni saamise teenus, asukohapõhine mobiilimäng Bomber, asukohapõhine SMS-hääletus, mobiiltelefoni vahendusel sõbra asukoha leidmine, loetleb Regio mobiilsete teenuste arendusjuht Gerri Kodres katsetatud teenuseid.

Kokku katsetatakse MAI-keskuses aastas kümmekonda teenust. Peale Regio on keskuse sagedasemad külastajad Ericsson Eesti, EMT ja ka mobiilsete kontrollerite valmistaja Oskando. Kuid katsetajaid on ka välismaalt.

Ots mainib ühte Leedu operaatorit, kuid ei tohi mainida operaatori nime ega katsetatavat rakendust. Katsetajad peavad olema kindlad, et info testitavate teenuste kohta ei leki väljapoole MAI ruume, põhjendab ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles