Osa tallinlasi peab paki kojutoomise eest jätkuvalt maksma

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kadrioru elanik Piret Liim koos tütre Birgiti (5) ja poja Eldariga (10kuud) Põhja-Tallinna kandekeskuses postipakki kätte saamas.
Kadrioru elanik Piret Liim koos tütre Birgiti (5) ja poja Eldariga (10kuud) Põhja-Tallinna kandekeskuses postipakki kätte saamas. Foto: Liis Treimann.

Kui Eesti Post suve keskel Tallinnas kaks uut kandekeskust avas, teatas postifirma uhkelt, et inimesed võivad nüüd pakid endale tasuta koju tellida. Tegelikult saab seda hüve kasutada vaid osa tallinlasi.


Tallinnas tegutseb praegu kolm kandekeskust ehk vaheladu, kuhu kõik pealinlaste postipakid kokku veetakse. Kui inimene saab teate, et talle on pakk saadetud, peab ta helistama Eesti Posti infotelefonile või saatma elektronkirja ning teatama, millisel aadressil ning mis kuupäeval ja kellaajal ta soovib saadetist kätte saada. Seejärel toimetabki postiauto inimesele paki tasuta kätte.

Kõik oleks nagu ilus ja lihtne. Tegelikult päris nii need asjad ei käi.

Nimelt on Eesti Postil Tallinnas praegu Mustamäe, Haabersti ja Põhja-Tallinna kandekeskused. Kuni 50 kilo raskuse postipaki saab tasuta endale koju või kontorisse tellida vaid siis, kui need kohad asuvad kandekeskuste teeninduspiirkonnas. Muudel juhtudel peab saadetise saaja tasuma paki kättetoimetamise eest vastava hinnakirja järgi.

Probleem ongi selles, et kandekeskuste piirkonnad katavad vaid osa Tallinnast. Näiteks Lasnamäe, kus elab rohkem kui neljandik pealinna elanikest, on kandepiirkondadest välja jäänud, samuti Pirita linnaosa.

See tähendab, et ligi pooled tallinlased peavad postipaki kojutoomise eest maksma. Teine võimalus on tellida saadetis lähimasse postkontorisse ning ise sinna järele minna. See teenus on tasuta.

«Me oleme hakanud kandekeskusi järjest avama ning loodetavasti on ka Lasnamäel varsti niisugune keskus,» ütles Eesti Posti turundusosakonna juht Inge Suder. «Peale Tallinna avame kandekeskusi ka mujal Eestis.»

Eesti Postile on viimasel ajal hakanud konkurentsi pakkuma firma Smartpost, mis paigutab oma postiautomaate üha uutesse ostukeskustesse. Tõsi, Smartpost pakke inimestele koju või kontorisse ei toimeta.

Smartposti müügijuht Vitali Vorobjov kinnitas, et nende teenus on tõesti üha populaarsemaks muutunud. Praegu on firmal Eestis kokku 36 automaati, neist 11 Tallinnas.

Süsteem toimib nii, et kui inimene tellib postimüügikataloogist või internetipoest kaupa, siis võib ta lasta saata selle mõnesse Smartposti automaati. Kui pakk on kohale jõudnud, saab klient oma mobiiltelefoni vastava lühisõnumi ning koodi, millega on võimalik postkast avada. Samal põhimõttel saab inimene ise paki saata ühest automaadist teise. Tasumine käib pangakaardiga.

Vorobjov selgitas, et Smartposti teenuse kasutamise hind sõltub postkasti suurusest, kuhu pakk mahub. Kappe on neljas mõõdus, kõige väiksem neist maksab 29 ning suurim 69 krooni ning pakk võib kaaluda kuni 25 kilo.


Paki kojutoomine (väljaspool kandepiirkonda, kr)

Kuni 1 kg 63.00
1 - 3 kg 71.10
3 - 5 kg 83.30
5 - 10 kg 93.50
10 - 15 kg 105.70
15 - 20 kg 117.90

Allikas: Eesti Post

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles