/nginx/o/2013/09/12/2359939t1h12b1.jpg)
Võimsam mootor teeb Terrano oluliselt särtsakamaks, alles on jäänud ka nõrgema mootori puhul valjult kostuv müra. Nissan pakub edaspidi lisaks 2,7-liitrise mootoriga Terranole ka suuremat kolmeliitrist turbodiislit, võimsam jõuallikas teeb suure sõiduki lausa särtsakaks.
Isegi automaatkäigukast ei suuda Nissan Terrano särtsaka kiirendamise võimet kärpida. Gaasipedaali vajutades surub mootor käigunumbri allapoole ja auto lausa sööstab.

Möödasõidud edenevad kartuseta, et auto ei jõua piisavalt ruttu kiirust koguda. Kiirenduses on vahe suurema ning väiksema mootori puhul ligi kolm sekundit. Paigalt kiirendades on kiirust halvasti tunda. Kergelt gaasipedaali vajutades ja spidomeetrit mitte jälgides võib äkki avastada, et kiirus on juba 80 km/h.
Nii ulatub uue mootoriga Terranol tippkiirus lausa 175 kilomeetrini tunnis, varem oli see 155 kilomeetrit tunnis. Omajagu aitab särtsakusele kaasa ka Terrano väiksem mass, mis on Patrolist kuni pool tonni väiksem.
Kui võrrelda Terranot seni saadaoleva diiseljõuallikaga, siis eelmise mootori puhul oli tegemist tubli keskmisega - jalgu ei jää ja eest ära ka ei lähe. Uue mootori puhul pole aga võimalus mitte ainult lihtsalt hakkama saada, vaid võimsust jääb ülegi.
Rohkelt jõudu
2,7-liitrisel diiselmootoril on võimsust 125 hobujõudu ja pöördemomenti 278 njuutonmeetrit. Suuremal mootoril on aga suurim moment vaid 1600 pöördel, kus seda on 304 Nm, automaatkäigukasti puhul aga hoopis 343 Nm 2000 pöördel. Hobujõude on 154.
Tegelikult on Nissanil pakkuda Terranole ka 2,4-liitrine bensiinimootor, selle vastu on aga Eestis huvi väike.
Vaatamata särtsakamale mootorile on Terrano kapoti alla jõudnud Patroliga samad probleemid. Nii 2,7-liitrisele Terranole kui ka kolmeliitrise mootoriga Patrolile olen varem ette heitnud jõuallika lärmakust. Selle mörin kostab salongi liigagi selgesti, gaasipedaali vajutades aga lausa häirivalt.
Sama lugu on ka Terrano kapoti all oleva kolmeliitrisega. Just mootorilt pärit müra teeb sõiduki ka maanteel mõnestki konkurendist palju lärmakamaks. Pisut saab kiirendamisel tekkivat müra küll vähendada - kui sõita automaatkäigukasti talvereþiimis, siis vahetab elektroonika käigud ära madalamatel pööretel.
Väiksem kütusekulu
Kütusekulu osas näitab Patroli mootor Terrano kapoti all oodatule hoopis vastupidiseid numbreid. Kui väiksemal mootoril on keskmiseks kuluks märgitud 9,9 liitrit sajale kilomeetrile, siis suuremal vaid 9,1 liitrit sajale kilomeetrile (automaatkäigukastiga 9,9). Samas kaasneb võimsama jõuallika puhul ka vajutamisrõõmu, mistõttu tegelik kulu võib siiski tulla ka suurem.
Suurema mootoriga kaasnesid autol ka väikesed uuendused. Välimuses reedab suuremat mootorit paremale nihkunud õhuvõtuava, samuti silt tagauksel. Sisemuses on aga Terrano väljanägemine endiselt arhailine, eks ole sõiduk olnud müügis ka juba pea kümme aastat.
Kasutatud on teisi materjale, ka uksel asuv käetugi on nüüd laiem. Vanadust reedab ka nelikveo lülitussüsteem, kus väljalülitamiseks peab esirummude vabastamiseks mõne meetri tagurdama.
Kuigi Terrano on kõrge, ruumikaim sõiduk ta siiski ei ole. Vast seetõttu on Nissani insenerid teinud tagaistmete kahe osa allalaskmise täpselt pooleks - mõlemad pooled on võrdsed. Vaade peeglitest on Nissanil hea, ka üle eessõitvate autode näeb hästi.
Hinnalt läheneb kolmeliitrine variant juba Patrolile. Kolmeliitrise eest tuleb 2,7-liitrisega võrreldes maksta ligi 70 000 krooni rohkem. Varustus on ligi poole miljoni kroonisel autol siiski korralik, sinna kuuluvad nii esimesed udutuled, valuveljed, konditsioneer, neli elektriliselt tõstetavat akent, reguleeritavad soojendusega külgpeeglid, istmesoojendus, nahkrool, katuseluuk, kesklukustus, kaks turvapatja ja ABS-pidurid. Nissan Terrano 3,0TD 5d Sport
Diiselmootor 2953 cm3, 113 kW (154 hj)
moment 343 Nm 2000 p/min
Viiekäiguline käigukast, taga- või nelikvedu
Pikkus/laius/kõrgus: 4722/1755/1810 mm
Kütusepaagi maht: 80 l
Pagasiruumi maht: 115/1900 l
Tühimass: 1895 kg
Kiirendamine 0-100 km/h: 13,5 s
Tippkiirus: 175 km/h
Kütusekulu linnas/maanteel/keskmine: 11,8/7,6/9,1 l
Prooviauto hind: 520 300 krooni
Baasmudeli hind: 344 000 krooni