Hiidlased hoidsid kokku kaks miljonit krooni ja tõstsid pühapäeval lõplikult maale ajaloolise purjelaeva Alar, mis nimetati mõni aasta tagasi Ernst Jaaksoniks.
Ainus enne teist maailmasõda Eestis valmistatud purjelaev, mis tänaseni säilinud, tõmmati Sõru sadamas kaldale tõusuvee, kaheksa traktori ja süvendaja Eestirand abil. Laeva ette oli nelja 32 mm läbimõõduga trossipaariga rakendatud neli traktorit Kirovets ja neli T-130. Enamik masinaid rentis sõbrahinnaga kohalik firma AS Kemehh. Alarit sikutati ka sadamas süvendustöid teinud Eestirannaga, kuid ümber laeva tõmmatud terasvaierid katkesid mitmel korral. Sikutamine käis kogu möödunud nädala. Kolmel päeval – teisipäeval, reedel ja pühapäeval, saadi igaühel maale kolmandik laevast. Pühapäeval oli alus lõplikult kuival ja nüüd saavad hiidlased seda restaureerima hakata. Kavas on laevale betoonalus valada ja Alar veelgi edasi nihutada. Sellele kohale Sõru sadama neemel jääkski Alar muuseumina seisma. Laeva vajab esialgsetel hinnangutel täielikult korda tegemiseks ligi kümme miljonit krooni. Laeva kraanadega tõstmine või kuivdoki ehitamine oleks võtnud kaks miljonit, kuid kuna hiidlastel see raha puudus, riskiti alla saja tuhande krooni maksma läinud traktoritega sikutamisega. Emmaste vallavanem Heller Sööl ütles, et kõigil on suur rõõm töö õnnestumise üle, kõige tähtsam oli aga see, et laev koost ei lagunenud. Endine vallavanem ja laeva taastamist juhtiv Kalev Kotkas kiitis ühte hoidvat Hiiu rahvast. «Abikäsi tuli üle kogu saare, toodi trosse ja seekleid, igaüks aitas, millega oskas, kui mitte tasuta, siis vähemalt sõbrahindadega,» kirjeldas Kotkas üldrahvalikku ettevõtmist.