Miks kristlus nii keeruliseks muutus?

Sigrid Kõiv
, arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riho Saard
Riho Saard Foto: Liis Treimann

Äsja ilmunud raamatu «Kristluse ajalugu selle algusest tänapäevani» autor, teoloogiadoktor Riho Saard ütleb Postimehele antud intervjuus, et usuteadusel on omaette teadusena aina vähem iseseisvat kandepinda ning aina enam puutumust ajaloo- ja kultuurilooga ning spetsiifilisemalt ka meditsiiniga.

Märgite oma uues raamatus, et teoloogia on spekulatiivne. Kuhu teoloogia teie arvates teaduste konkurentsis ja ülikoolis asetub? Ajalugu, filosoofia, kultuurilugu – kelle juurde või kõrvale ta kõige paremini võiks sobida?

Teoloogia on kristlik filosoofia. Keskaegses skolastikas defineeriti teoloogiat nii teoreetiliseks kui ka praktiliseks teaduseks. Usuti, et on võimalik veenvalt näidata, et teoloogilist mõistet «jumal» võidi identifitseerida füüsikaliste mõistetega «mõjuv põhjus» või «eesmärgi põhjus». Püüti näidata, et teoloogia jumala mõistel ja reaalset maailma seletavatel mõistetel on sama objekt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles