Mehise ala kaunitar: vormel on naiselik

Mariel Gregor
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võidukarikaid on kiirust armastav Nanci Ristla aastatega kogunud omajagu. Senise karjääri kõige väärtuslikum autasu on tema    jaoks hiljuti võidetud Eesti meistri tiitel.
Võidukarikaid on kiirust armastav Nanci Ristla aastatega kogunud omajagu. Senise karjääri kõige väärtuslikum autasu on tema jaoks hiljuti võidetud Eesti meistri tiitel. Foto: Mihkel Maripuu

Septembri lõpus kirjutas 20-aastane Nanci Ristla oma nime ajalukku, tulles esimese naispiloodina vormeliroolis Eesti meistriks.

Vormel Scandicu klassis Scuderia Nordicu tiimis võistlev Ristla jätab esmapilgul hapra noore naise mulje, ka tema hääl on õrn ja üsna raske on esmapilgul teda punase vormelauto roolis ette kujutada. Ometi on just maskuliinne spordiala Ristlale sobiv. «Vormel on ju nii naiselik spordiala!» sõnab ta oma harrastuse kohta. «Sõiduvahend on pikk ja sale ning sõidetakse ilusal siledal ringrajal,» põhjendab ta naerdes oma väidet. Kaks aastat tagasi tegi Ristla samuti ajalugu – toona sai temast esimene eestlanna, kes vormeliroolis võistlussõidus osalenud. Nüüdne saavutus on märksa kaalukam. «Oleks rohkem sõitjaid olnud, oleksin tiitli üle uhkem olnud,» sõnab ta värske Eesti meistrina. «Kui kunagi unistasin vormeliga sõitmisest ja andsin ka vastava lubaduse sellega hakkama saada, siis nüüdseks on kõik eesmärgid täidetud.»  

Scandicu sarjas sõidetakse eri klasside vormelitega, Ristla keerab Renault 2.0 masina rooli. Ühel etapil kaasa teinud soomlased sõitsid aga F3-vormelitega. Etappidel oli võistlejaid kõige rohkem kuus. «Viimasel etapil oli sõitjaid ainult kolm ja tegelikult on kahju, et soomlased rohkem ei käi, Soomes on vormelisport ka natukene nukras seisus, sest sõitjaid eriti pole,» räägib Ristla probleemidest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles